Zastavení výroby nových aut…a co bude dál?

30.03.2020

V posledních týdnech se život mnohých zpomalil, ne-li skoro zastavil. V automobilovém průmyslu tomu není jinak.

Škoda Auto, největší český zaměstnavatel, zastavil svoji výrobu na více než dva týdny, obnovit by se měla 5. dubna ve večerních hodinách. Škoda Auto zaměstnává v Česku téměř 40 tisíc lidí. Zaměstnanci se však nemusí obávat propouštění. firma uvedla, že jim po dobu karantény bude vyplácet 70 – 75 % platu, aby se ekonomicky udržela a po skončení epidemie mohla fungovat dál. Největší starost však projevili starostové obcí, kde bydlí dělníci. Obávají se, že zahraniční pracovníci nebudou karanténu dodržovat. Problémy s uzavřením závodu by však mohli mít především dodavatelé, pro některé tak dlouhý výpadek dodávek může znamenat až ukončení provozu.

Se stejnou situací se potýká i USA. Automobilky General Motors, Ford Motor a Fiat Chrysler Automobiles hodlají kvůli koronaviru dočasně uzavřít všechny své továrny ve Spojených státech. Svých 12 továren v Severní Americe zavřela i japonská Honda.

Výroba byla přerušena také u našich německých sousedů, kde se zastavil provoz ve fabrikách BMW a Volkswagen. 18. března byla přerušena také výroba automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně. Stalo se tak o týden dříve než bylo plánováno. Jedná se tak o zastavení výroby největšího zaměstnavatele na Kolínsku, pracuje zde kolem 2500 lidí.

Jaké budou dopady na automobilový průmysl, až skončí karanténa a zase se rozběhne výroba? Budou automobilky propouštět a jak moc budou muset slevit ze svých plánů? To je zatím všechno ve hvězdách, jisté však je, že počet nových aut bude menší než v minulých letech…

Tak na co čekat? Pořiďte si své vysněné auto ještě dnes.