Volkswagen Touareg V6 3.0 TSI: Vrcholná motorizace ihned k dodání

13.08.2021
Na autonaklik.cz máme širokou nabídku výbav skladových vozů Touareg za výhodné ceny. Za vrcholnou verzi je považován benzínový šestiválec, který vyniká svými výkony a schopností dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h. V nejvyšších výbavových verzích je srovnatelný s německou prémiovou konkurencí.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

I když jsou naftové verze Touarega v kabině perfektně odhlučněny, kultivovaností zvuku přijíždějícího vozu se s benzínovou verzí měřit nemohou.

 

Srovnání s naftou

Benzínový motor se v Touaregu se na silnici hned tak nevidí. Je určený náročným zákazníkům, kteří dávají přednost hladkému a kultivovanému chodu benzínového motoru. Jaký je ve srovnání s šestiválcovou naftou 3.0 TDI? Benzín má zrychlení z nuly na sto za 5,9 s oproti 6,1 naftovým vteřinám. Táhne odspoda až hodně vysoko bez jakýchkoliv známek vadnutí. Nafťák také táhne, je silný, ale má k sobě jinak poskládané převody automatické převodovky. Vysoké otáčky se mu nelíbí. Ačkoli jsou výkony dost podobné, pocity jsou jiné. U benzínu stlačíte pedál plynu, v automatu jednou lupne a máte tam stovku. Nafta je trochu váhavější, ale dožene to silou. Ve vyšších rychlostech už na zrychlení benzínu nestačí. Maximálka benzínu je 250 km/h a nafťáku je 230 km/h.

 

Srovnání s prémiovkami

 Nový Touareg se blíží prémiovkám víc než předchůdce. Dostal obrovskou obrazovku o úhlopříčce 38 centimetrů. Překonává tím všechny infotainmenty velkých SUV prémiových značek. Design interiéru má v sobě směs praktičnosti a ušlechtilosti, se kterou to ale nepřehání. Asi podobně jako superb mezi konkurenčními limuzínami nebo kombíky. Také už jim šlape cenou na paty, ale platí za rozumnou volbu. V technice, zvláště té koncernové, dostáváte vlastně to samé v jiném obalu. Mám na mysli Audi Q7 nebo Q8. Podobně dobře si Touareg stojí ve srovnání s BMW X5 anebo s Mercedes-Benz GLE.

 

Nejlepší technická řešení

Kromě šestiválcového benzínového motoru o výkonu 250 kW/340 k se Touareg může pochlubit vynikajícím podvozkem, srovnatelným s prémiovými značkami. Začněme vzduchovým odpružením s nastavitelnou výškou. Auto upravuje svou světlou výšku automaticky nebo ji můžete nastavit ovladačem umístěným u řadícího joysticku. Druhým kruhovým ovladačem volíte jízdní režimy pro různé situace. Nemusíte složitě řadit redukce a zapínat uzávěry diferenciálů. Stačí otočit například do režimu sníh, písek nebo šotolina. Pohon všech kol a chytrá elektronika se o všechno postarají sami. Některé vozy mají příplatkovou natáčecí zadní nápravu a omezení náklonů v zatáčkách aktivní stabilizací.

 

Infotainment

U některých modelů v nabídce jsou klasické budíky pod volantem nahrazeny digitálním displejem, který umí zobrazovat do zorného pole řidiče mnohem více údajů a nových funkcí, jako například mapu nebo obraz nočního vidění. Obrovský středový displej se ovládá částečně pomocí gest. K technickým lahůdkám infotainmentu patří mimo jiné 14 reproduktorů dolby surround značky Dynaudio.

 

Luděk Kortus, foto Volkswagen