Volkswagen Tiguan Allspace táhne světové prodeje koncernu
Na jaře 2020 překonal Volkswagen Tiguan hranici výroby šesti milionů kusů. V roce 2019 bylo vyrobeno celkem 910 926 kusů. Díky tomu je Tiguan nejprodávanějším vozem značky a skupiny Volkswagen. Je to nejúspěšnější SUV na trhu v Evropě. Zároveň je Tiguan jedním ze tří nejpopulárnějších sportovních užitkových vozidel na světě. Tomu odpovídají zásoby skladových vozů u dealerů, které jsou u modelu Tiguan nejvyšší.
Variabilní uspořádání
Interně Volkswagen rozlišuje mezi dvěma verzemi druhé generace rozvorů pomocí označení NWB (normální rozvor) a LWB (dlouhý rozvor). Zatímco oba modely jsou z technického hlediska do značné míry totožné, liší se velikostí prostoru pro cestující. Pětimístný Tiguan (NWB) má mezi 615 a 1 655 litry zavazadlového prostoru, zatímco pětimístný Tiguan Allspace (LWB) nabízí mezi 760 a 1 920 litry. Sedmimístná verze Tiguan Allspace má prostor v zavazadlovém prostoru mezi 700 a 1 755 litry. 55 procent všech modelů Tiguan opouštějících továrny má dlouhý rozvor.
Jízdní schopnosti
Prodloužený rozvor a více zatížení na zadní nápravu dodávají vozu oproti krátké verzi vznešenější jízdní vlastnosti. Pohodlí zvyšuje adaptivní regulace podvozku DCC. V režimech Sport, Comfort, Normal a Eco pocítíte různé nastavení tlumičů a posilovače řízení. Pohon všech kol 4 Motion je také nastavitelný v několika režimech, a to Snow, Onroad, Offroad a Individual. Světlá výška vozu 200 mm je dostatečná pro lehčí terén a nezpevněné cesty. Pro účely tahání přívěsu je připraveno výklopné tažné zařízení, které se uvolní tlačítkem v kufru. Můžete na něj připojit přívěs až 2,5 tuny a máte k dispozici také asistenta couvání s vlekem.
Výbava skladových vozů
Motory skladových vozů v nabídce mají výkony v rozsahu od 96 kW / 130 PS do 176 kW / 240 PS. Převažují vozy s automatickými převodovkami DSG a s pohonem 4×4. Zásoby vozů s manuálními převodovkami a pohonem předních kol také umožňují velký výběr. Tiguan nabízí celou řadu nových palubních technologií. Přístroj pod volantem je plně digitální a je možné přepínat jeho vzhled a zobrazované údaje včetně mapy navigace. Výborně fungují asistenti pro jízdu v koloně a pruzích. K radarům a kamerám se vážou i funkce autonomního nouzového brzdění, které registruje i chodce.
17.6.2020, Luděk Kortus, foto: VW