Volkswagen Caddy: Pátá generace tvrdého pracanta ihned k dodání
Mnoho karosářských verzí
Nová pátá generace je na autonaklik.cz od ledna tohoto roku. Nabídka verzí zůstala zachována z předchozí generace. Kromě osobního MPV s kobercem v kufru je k dostání také jako pracovní verze kombi se sedačkami nebo dodávka. Všechny verze můžete pořídit v prodloužené verzi Maxi. Ta v osobní verzi nabízí standardně 7 sedadel a také širší vstup u bočních dveří, což přináší výhodu u dodávkové verze Cargo, do které díky tomu můžete naložit paletu i z boku. Později v letošním roce přijde na trh Caddy California, kempovací vůz se stanem a nově s kuchyňkou.
Varianty motorů
Kombinovat můžete motory 2.0 TDI (55, 75 a 90kW) a motor 1.5 TSI (84 kW) s manuální převodovkou 6M nebo pro nejsilnější diesel a benzín také s automatickou 7 DSG. I tady se jedná o nové diesely s označením evo a novým systémem Twindosing se dvěma sériově řazenými katalyzátory SCR využívajícími AdBlue.
Nová palubní deska
U čelní plochy na palubní desce kolem infotainmentu s ovládacími kolečky vás možná zarazí její velikost. Je určena pro dotykový displej a černý lesklý dekorativní povrch nejvyšší řady infotainmentu a digitálních ukazatelů pod volantem, které spolu tvoří Innovision cockpit. Tyto dvě položky bude mít málo skladových vozů, a tedy palubní deska většiny “kedyn” bude vypadat trochu jednodušeji. Otočné ovladače světlometů a klimatizace byly nahrazeny dotykovými digitálními deskami. Jejich pozice zůstaly přibližně na místě starých ovladačů.
Zadní náprava s panhardskou tyčí
S přechodem na platformu MQB byly dosavadní listové pružiny nahrazeny vinutými pružinami. S nově vyvinutou tuhou zadní nápravou s podélnými rameny a panhardskou tyčí je auto oproti předchůdci komfortnější a méně se naklání. Kompaktní konstrukce také umožnila zvětšit šířku mezi podběhy. Nová zadní náprava umožňuje realizovat pohon všech kol a jsou i nadále možné speciální nástavby, například s rampami pro vozíčkáře.
Luděk Kortus, foto Volkswagen