Volkswagen Caddy: Pátá generace tvrdého pracanta ihned k dodání 

02.07.2021
Každému tenhle vůz, speciálně v osobní verzi, nemusí připadat krásný, ale lidé, které znám a mají ho buď doma nebo v práci, mu říkají důvěrně “kedyna”. To znamená, že jsou spokojeni. Je to totiž poměrně chytrá cesta, jak si pořídit Volkswagen s dobrým poměrem cena/prostor. Z tohoto pohledu může být osobní Caddy Life také zajímavou alternativou k MPV Touran. 
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Mnoho karosářských verzí

Nová pátá generace je na autonaklik.cz od ledna tohoto roku. Nabídka verzí zůstala zachována z předchozí generace. Kromě osobního MPV s kobercem v kufru je k dostání také jako pracovní verze kombi se sedačkami nebo dodávka. Všechny verze můžete pořídit v prodloužené verzi Maxi. Ta v osobní verzi nabízí standardně 7 sedadel a také širší vstup u bočních dveří, což přináší výhodu u dodávkové verze Cargo, do které díky tomu můžete naložit paletu i z boku. Později v letošním roce přijde na trh Caddy California, kempovací vůz se stanem a nově s kuchyňkou.

Varianty motorů

Kombinovat můžete motory 2.0 TDI (55, 75 a 90kW) a motor 1.5 TSI (84 kW) s manuální převodovkou 6M nebo pro nejsilnější diesel a benzín také s automatickou 7 DSG. I tady se jedná o nové diesely s označením evo a novým systémem Twindosing se dvěma sériově řazenými katalyzátory SCR využívajícími AdBlue.

Nová palubní deska

U čelní plochy na palubní desce kolem infotainmentu s ovládacími kolečky vás možná zarazí její velikost. Je určena pro dotykový displej a černý lesklý dekorativní povrch nejvyšší řady infotainmentu a digitálních ukazatelů pod volantem, které spolu tvoří Innovision cockpit.  Tyto dvě položky bude mít málo skladových vozů, a tedy palubní deska většiny “kedyn” bude vypadat trochu jednodušeji. Otočné ovladače světlometů a klimatizace byly nahrazeny dotykovými digitálními deskami. Jejich pozice zůstaly přibližně na místě starých ovladačů. 

Zadní náprava s panhardskou tyčí 

S přechodem na platformu MQB byly dosavadní listové pružiny nahrazeny vinutými pružinami. S nově vyvinutou tuhou zadní nápravou s podélnými rameny a panhardskou tyčí je auto oproti předchůdci komfortnější a méně se naklání. Kompaktní konstrukce také umožnila zvětšit šířku mezi podběhy. Nová zadní náprava umožňuje realizovat pohon všech kol a jsou i nadále možné speciální nástavby, například s rampami pro vozíčkáře.

Luděk Kortus, foto Volkswagen