Tucson je nejprodávanější model značky Hyundai v Evropě

20.07.2020
Hyundai Tucson dostává vysoké hodnocení od zákazníků za design, radost z jízdy, bezpečnost, komfort, kvalitu zpracování a hodnotu za vynaložené peníze. A takto hodnotí zákazníci, kteří kupovali vozy za plné ceny. Naše skladové vozy vám poslední jmenovaný parametr mohou ještě významně vylepšit.

Tucsona také chválí novináři a v českých i zahraničních médiích se ve srovnávacích testech často umisťuje na prvních místech. Chválena je mimo jiné nízká cena, pětiletá záruka, pohon všech kol, zadní více prvková náprava a bohatá výbava. Nabízíme rychlý přehled toho, čím vás mohou zaujmout skladové Tucsony.

 

Užitečné technologie

Hyundai Tucson má moderní samostatně stojící displej infotainmentu v sedmipalcové nebo osmipalcové variantě s navigací. Ke snadnému parkování napomáhá 360° kamerový systém. Inteligentní ovládání 5. dveřích nepotřebuje žádné pohyby nohou. Dveře se automaticky otevřou, když se k nim řidič přiblíží a inteligentní klíč je detekován po dobu tří vteřin.

 

Variabilní sedačky

Tucson má široké sedačky a pohodlně odveze až 5 osob. Také zadní opěradla mají nastavitelný sklon. Zavazadlový prostor má 513 litrů. Zadní sedačky jsou dělené 60:40 a jejich sklopením vznikne téměř rovná plocha bez výrazného schodu a zavazadlový prostor o objemu 1503 litrů.

 

Designové parádičky

Hlavní světla, denní svícené, mlhovky, blinkry v zrcátkách, zadní skupinové svítilny i brzdové světlo ve spoileru mohou být provedeny kompletně v LED. Interiér může být od výbavy Style vyveden v kůži v barvách černá, šedá, béžová a vínová. Od této výbavy je také palubní deska obšitá kůží.

 

Pohonné jednotky

Benzínové motory pod kapotami skladových vozů mají objem 1,6 litru a jsou buď přeplňované nebo atmosférické. Naftové motory mají objem 1,6 litru (ve dvou výkonových variantách) nebo 2,0 litru. Motory mohou být spřaženy buď s dvouspojkovou DTC7 nebo klasickou automatickou 8stupňovou převodovkou. Ve skladových vozech je dostatečný výběr vozů jak s pohonem přední nápravy, tak s pohonem 4×4.

Nyní může být vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 litru. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva. Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajišťovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování prostřednictvím brzdění motorem či brzdovou soustavou jsou rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory.

Bezpečnost

Tucson rozpoznává auta zepředu, zezadu a z boku pomocí radarů a kamer. Umí tedy autonomně brzdit, adaptivní tempomat je doplněný aktivním udržováním v pruhu, upozorní na vozidlo ve slepém úhlu a na blížící se vozidlo z boku při couvání ze silnice. Praktické je také automatické přepínání světel.

Luděk Kortus, foto: Hyundai