Toyota Hilux: Drsňák s novým motorem

27.10.2021
Osmá generace Toyoty Hilux dostala v loňském roce drsnější příď a dosud nejvýkonnější motor 2.8D-4D 204k. Vyzkoušeli jsme pro vás model v nejvyšší výbavě Invincible Sport.  

Hilux je aktuálně k dostání v pěti výbavách. Výbavy jsou konfigurovány od pracovní Live se třemi velikostmi kabiny a dále pokračují s největší kabinou Double Cab. Stále je možná volba původního motoru 2.4D-4D 150k. K jednotlivým výbavám můžete volit pakety, které se týkají převážně různých typů rámů a krytů zavazadlového prostoru.

 

Nejvyšší výbava

Když nastoupíte do Hiluxe v nejvyšší výbavě, najdete v něm podobné materiály jako v osobních vozech. Kožené sedačky, dotykový displej infotainmentu, řadící páku automatické převodovky a volant potažené kůží, prémiový sound systém JBL, celou řadu bezpečnostních asistentů, bezklíčové zamykání a start atd. Novinkou je elektrické stahování rolety a LED osvětlení nákladového prostoru, které je určené právě pro nejvyšší výbavu Invincible Sport.

 

Jízdní schopnosti

Toyota se zaměřila na zlepšení komfortu posádky při jízdě s prázdnou ložnou plochou po běžné silnici. Podařilo se jim o trochu více zkrotit zadní listové pružiny díky přepracování jejich uložení a vyladěním tlumičů. Komfort jako u SUV ale nečekejte. Dobrou zprávou je, že na natřásání si zvyknete anebo mu je odpustíte, protože víte, jak legendární máte stroj a v jak drsných podmínkách po celé planetě dokáže fungovat. Proto také například stále používá vzadu bubnové brzdy. Hilux dokáže bez jakéhokoliv příslušenství brodit v hloubce až 70 cm a stoupat v úhlu 42°. Nabízí užitečné zatížení 1 t a utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Pro jízdu v terénu doplňuje ručně přiřaditelný systém 4×4 automatickým samosvorným diferenciálem, asistentem rozjezdu do kopce nebo systémem aktivního řízení trakce.

 

Motor 2.8 D-4D 204k

V konfiguraci s automatem motor dává točivý moment 500 Nm, což je o 80 Nm víc než s manuální převodovkou. Motor uděluje vozu zrychlení z nuly na stovku za 10,7 sekundy a také solidní průběžné zrychlení, se kterým si můžete dovolit bezpečně předjíždět. V terénu je důležité dobře slyšet motor, proto se Toyota nesnaží jeho zvuk za každou cenu utlumit. Při ustálené jízdě například po dálnici se motor ztiší tak, že si můžete vychutnat prémiový zvuk sound systému. A co se týká spotřeby, počítač na konci testu ukázal přijatelnou hodnotu 9,6 litru.

 

Technologie a bezpečnost

Hilux nabízí plnou konektivitu pro Android a Apple a samozřejmě také značkové online služby. Nový plnobarevný displej se ovládá tlačítky na volantu a zobrazuje například natočení kol nebo informace z parkovacích senzorů. K dispozici je i couvací kamera. Důležitým bezpečnostním prvkem je asistent pro jízdu s přívěsem, který aktivně zabraňuje jeho rozkmitání. Výbava obsahuje i předkolizní bezpečnostní systém s detekcí chodců a cyklistů, systém rozpoznávání značek nebo adaptivní tempomat s udržováním v pruhu. K pasivní bezpečnosti přispívá i tuhá rámová konstrukce a použití vysokopevnostní oceli.

Luděk Kortus, foto: Toyota