Toyota Corolla Hybrid nasazuje laťku vysoko
Toyota Corolla je na trhu k dispozici jako sedan, hatchback a kombi s motory 1.2 Turbo, s automatickou nebo manuální převodovkou a jako 1.8 Hybrid nebo 2.0 Hybrid s bezstupňovou převodovkou e-CVT. Zvolit je možné čtyři stupně výbavy. Interiér působí téměř luxusně, hlavně ve vyšších výbavových verzích. Také v použitých technologiích nastavuje nejprodávanější auto planety měřítka pro nižší střední třídu.
Nižší náklady
Hybridní technologie nabízí nižší spotřebu paliva v porovnání s benzínovým motorem. Toyota uvádí, že když hybridní Corolly natankujete benzín za 1000 Kč, tak při ceně 32,04 Kč/l ujede v kombinovaném cyklu 821 km. Toyota Corolla s klasickým typem motoru s manuální převodovkou ujede pouze 520 km. Hybridní vůz má také výrazně nižší náklady na servis, vzhledem k tomu, že neobsahuje problematické náhradní díly, jako je turbo, alternátor, spojka, řemeny a další. K dalším výhodám patří, že životnost brzdové soustavy v hybridním voze je 150 tisíc km, kdežto u konvenčních vozů se pohybuje okolo 50 tisíc.
Hybridní soustava
Vůz je vybaven automatickou elektronicky řízenou převodovkou e-CVT. Pomocí řadící páky můžete během jízdy brzdit motorem a rekuperovat. Při sjíždění táhlých kopců není třeba tolik mačkat brzdový pedál. Benzínový atmosférický motor pracuje v Atkinsonově cyklu. Tyto motory mají vyšší účinnost, ale nižší výkon než vozy s klasickým Ottovým cyklem. Nevýhodu slabšího spalovacího motoru zde eliminuje elektromotor. Další součástí soustavy je hybridní baterie. Uložená pod sedadly vzadu nijak neomezuje velikost zavazadlového prostoru. Konstruovaná je na celou životnost vozu a záruku má 10 let. Toyota uvádí, že jsou známé případy vozidel s nájezdy přes milion kilometrů.
Hladká jízda
Změny toku energie v hybridní soustavě probíhají neuvěřitelně rychle a hladce. Jejich průběh můžete sledovat na displeji přístrojového štítu a učit se podle něj jezdit ještě úsporněji. Elektromotor je využíván až do rychlosti 50 km/h. Podle stavu nabití akumulátoru Corolla ujede na čistě elektrický pohon až 2 km. Při razantnější akceleraci se k elektromotoru připojí benzínový motor a kroutící moment se přenáší na kola z obou zdrojů. Při jízdě ustálenou nízkou rychlostí jsou zapojeny oba motory, ale navíc se dobíjí akumulátor. Během brzdění odpojuje hybridní soustava spalovací motor a dochází k dobíjení akumulátoru.
Luděk Kortus, foto Toyota