Subaru Outback: Univerzální crossover v novém

01.11.2021
Kombinace velkého kombi a vlastností SUV, kterou nabízí Subaru Outback se opět zdokonalila v nové šesté generaci uvedené na český trh v květnu tohoto roku. Vyzkoušeli jsme model ve výbavě určené dobrodružným povahám.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Outback od roku 1995, kdy byl uveden na trh, definuje segment velkých kombi s vlastnostmi SUV. Úspěšný koncept pak inspiroval další značky, především ty prémiové a postupně i produkční. Žádná z nich však se svými oplastovanými modely nedosahuje celosvětově tak vysokých prodejů jako Subaru s Outbackem. 6,6 milionů prodaných kusů včetně upraveného výchozího modelu Legacy z něj činí krále derivátů velkých rodinných kombi.

 

Nabídka modelového roku 2021

Nový Outback je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy: Active, Comfort, Field a Touring. Rozdíly v jednotlivých výbavách jsou víceméně kosmetické. Například Field je určen pro milovníky outdoorových dobrodružství a nabízí například speciální vodu odpuzující sedadla, do kterých si můžete bez obav sednout i v mokrém oblečení. Vyšší výbava Touring má čalounění v kůži, Harman Kardon audio, střešní okno atp. Vždy však dostanete vůz s atmosférickým benzínovým čtyřválcem boxer o objemu 2,5 litru, s výkonem 124 kW (169 k) a bezstupňovou převodovkou Lineartronic s možností manuálního řazení pádly pod volantem s přednastavenými osmi virtuálními stupni a standardně dodávaný legendární symetrický pohon všech kol s aktivním vektorováním točivého momentu.

 

Sedí jako přibitý a projede vším

Nejsilnější stránkou a největší konkurenční výhodou všech Subaru, Outback nevyjímaje, jsou právě jeho jízdní vlastnosti, geneticky dané nízkým těžištěm při vyšší světlé výšce. Může za to plochý motor boxer umístěný nízko ve speciálním pomocném rámu. Nový Outback se světlou výškou 213 mm odpovídající spíše vozům SUV se v zatáčkách chová přímo ukázkově, náklony jsou minimální, i když byl zvětšen zdvih tlumičů pro hladší překonávání nerovností. Volbu jízdních režimů umožňuje standardně dodávaný systém SI DRIVE s “inteligentní” nebo “sportovní” charakteristikou pedálu plynu. S inteligentním nastavením byla dálniční spotřeba 7,5 litru, ve městě a s občasným použitím sportovního módu mírně vzrostla na 8 litrů. V terénu pak zlepšuje jízdní vlastnosti nový systém X-Mode s dvojicí režimů “sníh/štěrk” a “hluboký sníh/bláto”.

 

Eye Sight nové generace

Specialita Subaru, dvojice kamer Eye Sight za čelním sklem, má nyní širší zorný úhel je na ni navázáno 11 bezpečnostních funkcí. Mimo jiné udržování ve středu jízdního pruhu, systém přednárazového brzdění reagující na auta, chodce a cyklisty při odbočování vlevo i vpravo. V balíčku bezpečnostních systémů je také automatické brzdění při couvání, hlídání mrtvého úhlu nebo například rozpoznání nepozornosti řidiče zajišťované dalšími kamerami.

 

Luděk Kortus, foto Subaru