Stylový medvěd ve vaší garáži do 6. týdnů!

19.07.2021
S modelem Kodiaq vstoupila Škoda do segmentu SUV. Od té doby uvedla na trh kromě klasických výbav zajímavé deriváty a facelift, jejichž obdobu známe i z ostatních modelů značky.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Kodiaq patří mezi středně velká SUV. Jeho konkurenty v rámci koncernu jsou Volkswagen Tiguan Allspace nebo Seat Tarraco, které mohou mít shodně 5 nebo 7 míst. Z dalších značek jsou to například Renault Koleos, Honda CR-V, Mazda CX-5, Kia Sorento, Hyundai Santa-Fe, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander nebo Volvo XC60. Jak vidíte, jedná se o velice obsazený segment. Kodiaq svým příchodem ukousl velký kus koláče českého trhu.

Rodinné auto k nezaplacení

Kodiaq je koncipován primárně jako rodinné auto. Na své si přijdou i aktivní jedinci, kteří potřebují prostor na vybavení a pohon všech kol pro pohyb v přírodě, na horách atd. Je také oblíbený u malých firem a živnostníků. Podle údajů automobilky ze všech zemí prodeje volí 63 procent zákazníků výbavu Style, 87 procent zákazníků volí automatickou převodovku, naftové motory mírně převažují nad benzinovými a nejprodávanější barvou je černá.

Kodiaq může mít 5-7 míst, z nichž zadní sedačky jsou určené dětem nebo dospělým menších postav. Dětské sedačky lze upevnit pouze do druhé řady sedadel nebo na sedadlo spolujezdce. Zavazadlový prostor pětimístné verze je 725 litrů a po sklopení 1960 litrů. U sedmimístné verze za sedačkami ve třetí řadě zbývá 230 litrů, při sklopení třetí řady získáte 590 litrů a při sklopení druhé řady 1950 litrů.

Prostě chytrý

Kodiaq nabízí celou řadu Simply Clever řešení. Například při otevření dveří se vysune plastový kryt, který chrání lak exponované hrany dveří před poškozením. V předních dveřích jsou od umístěny deštníky, v kufru nechybí vyjímatelná LED svítilna, oka na síťový program nebo posuvné háčky na tašky.

Výbavové stupně v ceníku jsou od nejnižšího seřazeny následovně – Active, Ambition a Style. Kromě těchto stupňů výbav se na trhu postupně objevily i takzvané deriváty. Nejprve přišla na trh sportovní verze Sportline a po ní následovala varianta do těžšího terénu Scout a luxusní verze Laurin&Klement. Samostatný ceník má verze RS určená především pro rychlou jízdu po silnici.

Až do výbavy Style jsou sedadla čalouněná látkou. Sportline, Scout a RS mají kombinovanou alcantaru s kůží, Laurin&Klement má celokožené provedení z jemné perforované kůže. Active a Ambition nabízí kola 17”, Style 18”, Sportline, Scout a Laurin&Klement 19” a RS dokonce 20”. Verze Active je výhradně předokolka s manuální převodovkou. Ambition, Style a Sportline mohou mít pohon předních kol nebo všech kol, a stejně tak manuální převodovku nebo sedmistupňovou DSG. Laurin&Klement, Sportline, Scout a RS jsou vždy vybaveny pohonem všech kol a převodovkou DSG.

Motorizace

V nabídce motorů je orientace poměrně snadná.  Benzínové motory zastupují 1.5 TSI 110 kW a 2.0 TSI 140 kW. Naftové motory pak 2.0 TDI 110 kW nebo 147 kW. Jak benzínové, tak naftové motory jsou úsporné a v reálném provozu příliš nepřesahují hodnoty spotřeby udávané výrobcem. Kodiaq RS kraluje s motorem 2.0 Bi-TDI 176 kW a samozřejmě i spotřebou. Ale i ve městě je možné s ním dosahovat průměrné reálné spotřeby pod deset litrů.