ŠKODA SUPERB nepotřeboval při modernizaci razantní změny
Nejluxusnější vůz značky Škoda si kupují převážně společnosti a obchodní zástupci. Soukromou klientelu tvoří pouze 18 procent zákazníků. V karoseriích mírně převažuje kombík. 70 procent zákazníků volí naftovou motorizaci a téměř 40 procent zákazníků volí prostřední výbavu Style – hezky vypadající auto za dobré peníze.
Nové prvky zvenku
Superb nepotřeboval žádné razantní změny. Auto tak, jak přišlo na trh v roce 2015, je hodnoceno zákazníky jako zdařilé. Vůz má novou robustnější mřížku chladiče, kompletně nová je technologie a design světel s funkcí matrix, která zabraňuje automaticky oslnění ostatních řidičů vypínáním jednotlivých polí. Přepracovaný je přední nárazník s novou LED mlhovkou. Nový tvar a nové technologie vidíme také u zadních světel. Nárazník zůstal stejný. Místo znaku je na zádi dominantní nápis ŠKODA.
Změny v interiéru
Když se podíváme do interiéru, nacházíme drobná osvěžení v podobě nových chromových prvků pro vybrané výbavové stupně a logoprojekci jako osvětlení prostoru u otevřených dveří spojenou s ambientním osvětlením. U každého vozu je nyní startovací tlačítko. Box na indukční nabíjení telefonu je větší. Podle výbavových stupňů jsou k dispozici nové potahy sedaček a čalounění stropu.
Plug in hybrid iV a nové motory
Nově přichází na trh plug in hybrid, což je kombinace benzínového motoru 1.4 TSI s elektrickým motorem. Dohromady umí tento hybridní systém poskytnout výkon 160 kW. Nové motorizace v paletě jsou 2,0 TSI 140 kW, která nahrazuje předchozí 1,8 TSI 132 kW a v případě dieselu přichází 110 kW EVO, s novými technologiemi a nižší spotřebou.
Superb Scout poprvé
Stejně jako Octavia Combi nebo Kodiaq přichází Superb s modelem Scout, který má přepracovaný přední nárazník, zadní nárazník, oplastování, hliníkové ochranné prvky a pokrytí zrcátek. Superb Scout je dostupný pouze v top motorizacích. V benzínové 200 kW variantě ve čtyřkolce nebo v dieselové 140 kW variantě ve čtyřkolce. Interiér zdobí dekor s imitací dřeva a logem Scout.
Asistenční systémy
Nová je funkce prediktivity u adaptivního tempomatu, která pracuje na principu informací z multifunkční kamery a z navigačního systému. Auto umí automaticky snižovat rychlost (před zatáčkou nebo křižovatkou) a naopak, když důvod pomine, ji zase zvýšit. Když se do zorného pole automobilu dostane chodec, vůz je schopen zpomalit nebo dokonce zastavit.
Luděk Kortus, foto: ŠKODA AUTO