ŠKODA SUPERB iV kombinuje elektrický a benzínový pohon
Hlavní součásti plug-in hybridního pohonu jsou spalovací motor, elektromotor, trakční baterie a výkonová elektronika.
Spalovací motor
Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 115 kW (156 k) a 50 l benzinu v nádrži umožňuje vozu SUPERB iV zvládat dlouhé trasy. Řidič firemního vozu na služební cestě nebo rodina na cestě na dovolenou tak ujedou s plně nabitou baterií a plnou benzinovou nádrží až 930 km.
Elektromotor
Elektromotor o výkonu 85kW umožňuje ve spojení s lithium-iontovou baterií čistě elektrickou bezemisní jízdu s dojezdem až 62 km.
Trakční baterie
37Ah vysokonapěťová trakční baterie má brutto kapacitu 13 kWh, netto kapacitu 10,4 kWh. Lithium-iontová trakční baterie je uložena v podlaze před zadní nápravou. Trakční baterie uchovává energii pro pohon elektrického motoru a dodává energii pro topení a kompresor automatické klimatizace Climatronic.
Výkonová elektronika
Mezi hlavní funkce výkonové elektroniky patří propojení nabíječky baterie s trakční baterií, konverze stejnosměrného napětí z trakční baterie na střídavé napětí pro elektromotor a napájení 12V palubní sítě.
Možnosti nabíjení
Trakční baterie nabízí čtyři možnosti nabíjení. Nabití baterie na 100 % kapacity pomocí wallboxu s výkonem až 3,6 kW trvá 3,5 hodiny. Z běžné domácí zásuvky s výkonem 2,3 kW se baterie nabije pomocí standardně dodávané nabíječky za 5 hodin. SUPERB iV je také schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor.
Jízdní parametry
SUPERB iV zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s. Maximální rychlost činí 224 km/h. K dosažení těchto hodnot je nutné zvolit režim Sport ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select. Následně se automaticky nastaví jednotlivé parametry vozu, jako posilovač řízení, standardně dodávaná šestistupňová převodovka DSG se třemi spojkami, která propojuje benzinový motor a elektromotor, nebo standardně dodávaný adaptivní podvozek DCC, který se dá přepnout na sportovnější nastavení.
Elektrický režim jízdy
V elektrickém režimu využívá vůz výhradně elektromotor, kdy jede zcela potichu, a zrychlení z 0 na 60 km/h činí 5,0 s. Zvukový generátor E-noise vydává během jízdy speciální zvuk, který s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu.
Hybridní režim jízdy
V hybridním režimu automaticky zajišťuje elektronika souhru elektrického a spalovacího motoru. Kombinovaná spotřeba paliva činí 1,5 l/100 km, kombinovaná spotřeba energie při čistě elektrické jízdě činí 14,0–14,5 kWh/100 km.
Výbavové stupně
SUPERB iV je k dispozici ve výbavových stupních Ambition a Style, v provedení L&K a také ve verzi SPORTLINE.
Luděk Kortus, foto: ŠKODA AUTO