Škoda Kodiaq nabízí mnoho různých provedení

19.11.2020
S modelem Kodiaq vstoupila Škoda do segmentu SUV premiérou na pařížském autosalonu v roce 2016. Od té doby uvedla na trh kromě klasických výbav zajímavé deriváty, jejichž obdobu známe i z ostatních modelů značky.

Kodiaq patří mezi středně velká SUV. Jeho konkurenty v rámci koncernu jsou Volkswagen Tiguan Allspace nebo Seat Tarraco, které mohou mít shodně 5 nebo 7 míst. Z dalších značek jsou to například Renault Koleos, Honda CR-V, Mazda CX-5, Kia Sorento, Hyundai Santa-Fe, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander nebo Volvo XC60. Jak vidíte, jedná se o velice obsazený segment. Kodiaq svým příchodem ukousl velký kus koláče českého trhu.

Kodiaq je koncipován primárně jako rodinné auto. Na své si přijdou i aktivní jedinci, kteří potřebují prostor na vybavení a pohon všech kol pro pohyb v přírodě, na horách atd. Je také oblíbený u malých firem a živnostníků. Podle údajů automobilky ze všech zemí prodeje volí 63 procent zákazníků výbavu Style, 87 procent zákazníků volí automatickou převodovku, naftové motory mírně převažují nad benzinovými a nejprodávanější barvou je černá.

Kodiaq může mít 5-7 míst, z nichž zadní sedačky jsou určené dětem nebo dospělým menších postav. Dětské sedačky lze upevnit pouze do druhé řady sedadel nebo na sedadlo spolujezdce. Zavazadlový prostor pětimístné verze je 725 litrů a po sklopení 1960 litrů. U sedmimístné verze za sedačkami ve třetí řadě zbývá 230 litrů, při sklopení třetí řady získáte 590 litrů a při sklopení druhé řady 1950 litrů.

Kodiaq nabízí celou řadu Simply Clever řešení. Například při otevření dveří se vysune plastový kryt, který chrání lak exponované hrany dveří před poškozením. V předních dveřích jsou od umístěny deštníky, v kufru nechybí vyjímatelná LED svítilna, oka na síťový program nebo posuvné háčky na tašky.

Výbavové stupně v ceníku jsou od nejnižšího seřazeny následovně – Active, Ambition a Style. Kromě těchto stupňů výbav se na trhu postupně objevily i takzvané deriváty. Nejprve přišla na trh sportovní verze Sportline a po ní následovala varianta do těžšího terénu Scout a luxusní verze Laurin&Klement. Samostatný ceník má verze RS určená především pro rychlou jízdu po silnici.

Až do výbavy Style jsou sedadla čalouněná látkou. Sportline, Scout a RS mají kombinovanou alcantaru s kůží, Laurin&Klement má celokožené provedení z jemné perforované kůže. Active a Ambition nabízí kola 17”, Style 18”, Sportline, Scout a Laurin&Klement 19” a RS dokonce 20”. Verze Active je výhradně předokolka s manuální převodovkou. Ambition, Style a Sportline mohou mít pohon předních kol nebo všech kol, a stejně tak manuální převodovku nebo sedmistupňovou DSG. Laurin&Klement, Sportline, Scout a RS jsou vždy vybaveny pohonem všech kol a převodovkou DSG.

V nabídce motorů je orientace poměrně snadná.  Benzínové motory zastupují 1.5 TSI 110 kW a 2.0 TSI 140 kW. Naftové motory pak 2.0 TDI 110 kW nebo 147 kW. Jak benzínové, tak naftové motory jsou úsporné a v reálném provozu příliš nepřesahují hodnoty spotřeby udávané výrobcem. Kodiaq RS kraluje s motorem 2.0 Bi-TDI 176 kW a samozřejmě i spotřebou. Ale i ve městě je možné s ním dosahovat průměrné reálné spotřeby pod deset litrů.

Luděk Kortus, foto: Škoda Auto