Škoda Karoq: Nejprodávanější SUV střední velikosti
Počet skladových skladových vozů v nabídce autonaklik.cz odpovídá asi tak desetině ročních prodejů tohoto oblíbeného SUV střední velikosti. Ročně se prodá v ČR téměř deset tisíc kusů. Prodejci si skladové vozy konfigurují podle nejprodávanějších stupňů výbavy a typů pohonů. V nabídce naleznete jak maximálně vybavené lahůdky jako třeba Karoq Scout, tak vozy konfigurované z hlediska minimální ceny.
Benzínové motory
V nabídce autonaklik.cz převažují osvědčené benzínové čtyřválcové přeplňované motory 1.5 TSI v oblíbené výkonové verzi 110 kW. Jedná se univerzální motor, který se vyznačuje nízkou spotřebou ve všech provozních profilech. Je vhodný pro městský provoz i pro provoz dálniční. Některé modely s označením ACT mají systém vypínání válců, který ještě více snižuje spotřebu. V nízkých až středních otáčkách pracují jen dva válce s vyšší účinností a zbylé dva válce se jen vezou s minimálními ztrátami třením. Po sešlápnutí plynu se opět připojí. Přechod z jednoho režimu do druhého probíhá naprosto nepozorovaně.
Naftové motory
Hlavním naftovým motorem v nabídce autonaklik.cz je koncernový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 110 kW. Naleznete i výkonové varianty 85 kW, které nahradily předchozí 1.6 TDI 85 kW. Pokud hledáte nejnižší cenu, zaměřte se právě na modely 1.6 TDI. Naftové motory obecně jsou určené pro takové jízdní profily, kdy vůz častěji absolvuje delší trasy než krátké s častým opakováním studených startů. Motory 2.0 TDI jsou známé rekordně nízkou spotřebou, kterou nejlépe dosahují právě ve zmíněných jízdních profilech. Jsou také velice kultivované, což znamená především tichý chod a hladký zátah v celém spektru otáček s minimem vibrací.
Převodovky
Na rostoucí oblibu automatických převodovek ukazuje strategie nákupů autorizovaných prodejců Škoda. Asi 60 procent nabídky tvoří automatické převodovky DSG 7. V mnoha vozech naleznete příplatkové řazení pádly pod volantem. Manuální přímo řazená šestistupňová převodovka je samozřejmě levnější, na druhou stranu přináší pocit větší dynamiky vozu, a to u všech motorových variant.
Pohony
Většina zákazníků se u modelu Karoq, stejně jako u všech středních SUV, rozhoduje pro pohon předních kol. Za předpokladu, že vůz není trvale nebo velmi často provozován ve špatných adhezních podmínkách, je pohon předních kol naprosto dostačující. Snadno s ním zvládnete víkendy na horách i na chalupě. Má nižší pořizovací a servisní náklady, spotřebu, a navíc je vůz s pohonem předních kol ve městě obratnější než pohon všech kol. Pro extrémní podmínky se naopak hodí pohon všech kol. S mezinápravovou spojkou, která zajišťuje připojení zadní nápravy jen když je skutečně potřeba, se částečně ve spotřebě eliminuje vyšší hmotnost vozu.
Luděk Kortus, foto Škoda