Skandál! Šesti z deseti kusů Porsche Taycan hoří baterie!
Informátor Porsche vysvětlil, že 800V vysokonapěťová palubní nabíječka Taycanu, která se dnes používá, neřídí dostatečně dobře proces nabíjení a může přebít některé články baterie, což způsobí jejich přehřátí. Z bezpečnostních důvodů jsou přehřáté bateriové články deaktivovány a izolovány od bateriové sady, čímž se snižuje kapacita baterie a tím i dojezd vozidla. Problém nastává, když jsou baterie nabíjeny nízkou rychlostí střídavého proudu až 7,5 kW, což je běžný případ použití pro veškeré nabíjení, například doma nebo na nízkorychlostních nabíječkách, uvedl zdroj.
800V architektura Taycanu, vozidla, na které je německá automobilka hrdá, má mnoho výhod, ale silný proud vyžaduje velmi dobře řízený proces nabíjení, aby se některé články nenabíjely rychleji než jiné. Články baterie v BEV jsou vždy nabíjeny paralelně, aby se zkrátila doba nabíjení, ale to s sebou nese riziko, že některé články budou nabity rychleji než jiné. Pokud se jeden z mnoha článků v BEV nabíjí rychleji než ostatní, může dojít k přebití a přehřátí, což může vést k požáru vozidla, pokud například dojde k dalšímu úniku vzduchu.
Asi 1 % z 60 % postižených vozidel, což je zhruba 360 Taycanů z 36 000 dodaných vozidel mělo problém s kabely, který vedl k požáru, uvedl informátor. Toto jsou údaje z interních statistik Porsche, které společnost průběžně aktualizuje, aby sledovala bezpečnostní problémy. Důvod, proč whistleblower, který pracuje pro Porsche v Zuffenhausenu, o problému vůbec mluví, riskuje svou práci a další, je ten, že se společnost v poslední době rozhodla nevyměnit palubní nabíječku Taycanu, ale pokračovat v expedici vozidel a všech budoucích nových Modely Taycan s problematickým systémem, který může představovat značné bezpečnostní riziko.
Dobrou zprávou pro Audi e-tron GT, které se vyrábí na stejné platformě VW PPE BEV jako Taycan a sdílí s ním mnoho dílů, je, že Audi se rozhodlo pro jinou a lepší palubní nabíječku. Popsaný problém u e-tronu GT neexistuje, řekl zdroj, ale není jasné, proč se Porsche v tomto ohledu neučí od týmu Audi.