Šestá generace Opel Corsa: Stále německá

22.04.2021
Corsa je jedním z prodejních šlágrů značky Opel. Během 37 let se jich v pěti generacích prodalo 14 milionů. Šestá generace vznikla již v koncernu PSA s použitím společné techniky například s Peugeotem 208. I přesto neztratila německý šmrnc.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Mantinely konstruktérům při vývoji stanovuje společná platforma pro značky Peugeot, Citroen, DS a Opel. Jedná se o platformu CMP francouzského původu, která umožňuje použití konvenčních i elektrických pohonů, a je určena od malých aut až po kompaktní městská SUV. Určuje architekturu náprav, tím pádem akustický komfort od kol, a také použití moderních elektronických pomocníků, jako jsou asistenty poloautomatické jízdy nebo parkování.

 

Stále v německém stylu

Naštěstí platforma CMP, podobně jako většina nových platforem ostatních koncernů, poskytuje designérům velkou volnost v tvarování viditelných dílů karoserie a interiéru. Auta se tedy mohou na první pohled značně lišit zvenku i uvnitř. Jedno může být extravagantní, jako zmíněný Peugeot 208, a jiné může být o trochu více konvenční, jako třeba Corsa. Designérům z Russelsheimu se povedlo, že se v Corse cítíte jako v Opelu, v tom známém německém autě s vynikajícím poměrem cena/kvalita.

 

Zdravá záda a bezpečné ovládání

Corsa má velmi dobře padnoucí sedačky. Také díky nim auto uvnitř působí skutečně dospěle. Ve vyšších verzích jsou použity ergonomické sedačky s uznávaným německým certifikátem AGR. Na původní “německou” ergonomii navazuje Corsa také způsobem ovládání klimatizace tlačítky pod displejem infotainmentu. Každý ocení, když se za jízdy nemusí složitě proklikávat dotykovým displejem.

 

Vynikající podvozek a úsporné motory

To, že Corsa jede přes nerovnosti hladce a nebouchá, že řízení je přesné a že pěkně sedí na silnici, je spíše univerzální vlastnost všech vozů na této platformě. Stejně tak univerzální je použití spalovacích motorů a manuálních nebo automatických převodovek. Jedná se o benzinové tříválce o objemu 1,2 litru s přeplňováním (74kW/100k) nebo atmosférické (55kW/75k) a naftový čtyřválec o objemu 1,5 litru (75kW/102k). Kombinovaná spotřeba žádného z motorů dle přísnější metodiky WLTP nepřesahuje 6 litrů paliva /100 km. Koncernový elektrický pohon má výkon 100kW/136k a dojezd až 330 km dle WLTP.

 

Jak se Vám líbí?

To je hlavní otázka, když dnes vybíráte auto multibrandových koncernů. Techniku dostanete vesměs podobnou, a tak rozhoduje především design. Nová Corsa je pěkným příkladem toho, jak se koncerny zlepšují v umění designově odlišit jednotlivé značky. Kromě designu jako nástroj k odlišení, fungují také různé kombinace prvků výbavy. V případě Corsy je k dispozici pět stupňů výbavy. Nejvyšší výbava nabízí například 17” litá kola, černou střechu, Matrix LED světlomety nebo masážní sedačku řidiče.

 

Luděk Kortus, foto Opel