Renault Trafic: Pracovní kombi
Skutečnému využití se však meze nekladou. Combi Van mohou využívat i rodiny s dětmi a psy, dobrodruzi a všichni, pro které se model SpaceClass s luxusním čalouněním a otočnými sedačkami nehodí, protože není tak odolný proti znehodnocení interiéru. Na Combi Vanu je také vidět, jak bude vypadat nový Trafic Furgon, jehož zahájení prodeje bylo avizováno na začátek roku 22.
Více možností volby
Renault Trafic Combi Van je k dispozici v jedné výbavě Cool, ale s několikastránkovým seznamem příplatkové výbavy. Kromě dvou délek a rozvorů je možné volit počet sedaček od 5 do 9. Volitelné jsou i druhé posuvné dveře vlevo a typ otevírání zadních dveří, zda dělené nebo vyklápěcí vzhůru. Pod kapotami je k dispozici výhradně motorizace 2.0 dCi ve výkonových variantách 110, 150 a 170 k. Manuální převodovka má 6 stupňů. Prostřední výkonová varianta může mít také 6stupňový automat, nejsilnější verze je k dispozici jen s ním.
Konfigurace pro práci
Testovaná krátká verze nabízí za sedačkami ve druhé řadě 1,65 m délky ložné plochy a objem 3,2 m3. Pro porovnání dlouhá verze nabízí 2,05 m dlouhou ložnou plochu a 4,1 m3 objem. Ložná plocha může být chráněna jako v našem případě odolnou gumovou vložkou.
Do vozu se vejde 5 osob s tím, že pro případ velkého nákladu je možné druhou řadu sedaček vyjmout a k dispozici je pak délka ložné plochy 2,54 m. V ložném prostoru jsou odhalené plechové blatníky, stěny jsou obloženy odolnými plasty s úložnými prostory.
Nová kabina
Přepracovaná kabina nabízí nové uspořádání ovládacích tlačítek. Zmizel například kolébkový přepínač tempomatu a omezovače rychlosti a jejich kompletní ovládání se přestěhovalo na volant. Ovládání rádia zůstalo v páčce skryté pod volantem. V kabině Combi Vanu je k dispozici téměř 18 litrů odkládacích prostor. Na palubní desce jsou nové prostory před řidičem a uprostřed. Schránka před spolujezdcem má 6,6 litru a další velké prostory jsou ve dveřích. Pro telefonování a navigaci je připraven nový 8” multimediální displej a místo pro bezdrátové nabíjení telefonu.
Jízda
Vůz s nejslabším motorem o výkonu 81 kW (110 k) má zrychlení na stovku za 16,1 s. Proti tomu nejsilnější verze 170 k zvládne stovku za 8,6 s. Rozdíl ve spotřebě obou uvedených verzí je 0,4 litru, a rozdíl v ceně je 115 tisíc korun. Za ně si pořizujete kromě většího zrychlení lepší základní výbavu a šestistupňovou automatickou převodovku.
Text a foto: Luděk Kortus