První Renaulty Arkana již u prodejců

03.06.2021
Renault uvedením svého nového SUV Arkana se sportovním vzhledem v Evropě rázně mění tradiční zákonitosti trhu. Stává se tak prvním mainstreamovým výrobcem nabízejícím SUV kupé v Evropě, neboť tento segment byl dosud výsadou prémiových značek.

Renault Mégane

GrandCoupé 1.3 TCe 140 Intens

409 800 Kč s DPH

Detail

Renault Mégane

Mégane

409 800 Kč s DPH

Detail

Arkanu zatím v nabídce nemáme, ale prohlédněte si jiné vozy značky Renault.

Tato nová nabídka, doplňující ostatní modely kompaktní řady (Mégane, Kadjar, Scénic), se začleňuje do trhu SUV segmentu C, který celosvětově značně roste. První vozy s motorizací TCe 140 EDC budou v dealerské síti od konce května. Vozy s hybridním pohonem E-TECH Hybrid 145 budou k dispozici v průběhu měsíce srpna. Nový Renault Arkana se vyrábí v továrně v Busanu (Jižní Korea) spolu s modelem XM3 od Renault Samsung Motors. Objednávky začaly být přijímány od dubna 2021.

SUV kupé

Nová Arkana spojuje vyšší pozici za volantem, velkoprostorovou kabinu a nekompromisní objem zavazadlového prostoru s inovativním sportovním stylem, čímž slibuje nový přístup k SUV s více emocemi a dynamikou, a ještě výraznějším vzhledem díky originálnímu designu verze R. S. Line. Je rovněž nekompromisní co do bezpečnosti – dosáhl nejvyššího hodnocení 5 hvězdiček v crash-testech Euro NCAP. Souběžně nabízí motory 1.3 TCe s mikrohybridizací 12 V ve verzi 140 k a 160 k (od října 2021) včetně pohonu E-TECH Hybrid 145.

 

Mikro-hybridizace TCe 140 a TCe 160

Nová Arkana v mikro-hybridní verzi TCe 140 disponuje točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1 750 až 3 500 ot/min. Což představuje +10 k a + 20 Nm oproti dřívějšímu motoru 1.3 TCe 130. Nová Arkana tak skvěle spojuje úspornost, pružnost a potěšení z řízení za současné kombinované spotřeby   5,8 l/100 km a emisí CO2 131 g/km (hodnoty WLTP).

Těm, kdo hledají ještě lepší dynamiku, bude Nová Arkana rovněž nabízena s mikro-hybridním pohonem 1.3 TCe ve verzi 160 k. Nabídne velmi dobrou reaktivitu a zajistí příjemný zážitek z řízení spolu se stále velmi dobrou spotřebou a emisemi. Tato verze se začne prodávat letos během čtvrtého čtvrtletí.

 

E-TECH Hybrid 145

Po modelech Clio, Captur a Nový Mégane pokračuje Renault ve strategii šíření své inovativní hybridní technologie E-TECH i u Nové Arkany. Její „full hybrid” motorizace je identická s pohonem modelu Clio E-TECH Hybrid. Nová Arkana E-TECH Hybrid dokáže v plně elektrickém režimu vyvinout rychlost až 75 km/h. Tento pohon E-TECH Hybrid 145 k je k dispozici u všech verzí Nové Arkany včetně výbavy R.S. Line. Tato široká nabídka umožňuje řidiči využít dynamický a uhlazený styl spolu s využitím maximálně účinné a všestranné technologie.

 

Modulární platforma

V Evropě Nová Arkana staví na modulární platformě CMF-B Alliance, na jejímž základě byly vyvinuty poslední generace modelů Clio a Captur. Nová platforma jí zajišťuje značnou víceučelovost. Zejména díky pohonu E-TECH Hybrid 145 si vede stejně dobře ve městě, kde by měla převládat jemnost, jako na všech ostatních silnicích, kde je potřeba zvýšené dynamiky.

 

Nová zadní náprava

Na stabilních jízdních vlastnostech Nové Arkany se podílí zadní náprava, která zůstává jistá i v rychle projížděných zatáčkách. Boční náklony jsou minimální, a to i na rozbitých silnicích. Tlumiče jsou optimalizované pro ještě lepší komfort. Radost z řízení zvyšuje i přesné a poměrně strmé řízení, díky tomu je zajištěna hbitost vozidla v městském prostředí. Průměr otáčení činí 11,2m.

 

Zdroj: Renault