Přijíždí nová Škoda Fabia: Větší, chytřejší a úspornější
Půdorysné rozměry vozu narostly, zatímco výška nikoli, takže Fabia teď působí dynamičtěji. Dynamický vzhled podtrhuje řada nových designových detailů. Fabia dostala výrazné linie, nový je taky trojúhelníkový tvar v předních dveřích, který odkazuje na klín v české vlajce. Nechybí pro značku Škoda typické krystalické prvky, jako třeba ostře řezané čelní světlomety, které mají standardně LED techniku. Volitelně může mít Fabia poprvé v historii také špičkové Full LED světlomety, jak vpředu, tak vzadu.
Nové rozměry
Co se rozměrů vozu týče, délka narostla oproti předchozí generaci o 111 milimetrů na 4 108 milimetrů, šířka je o 48 milimetrů větší (1 780 mm). Rozvor narostl na 2 564 milimetrů, což je o 94 milimetrů víc než u předchůdce a zároveň touto hodnotou Fabia čtvrté generace překonává první generaci modelu Octavia. Tyto konkrétní hodnoty znamenají, že nová Fabia je výrazně prostornější než předchozí provedení, nabízí více místa pro posádku i zavazadla. Kufr narostl o 50 litrů na špičkových 380 litrů, po sklopení zadních sedadel je k dispozici celkem 1 190 litrů místa.
Novinky ve výbavě
Větší a prostornější interiér je také komfortnější i díky vylepšenému odhlučnění, novým materiálům a designovým prvkům z vyšších tříd vozů (například ambientní osvětlení nebo kontrastní prošívání čalounění), ale také díky modernější výbavě. Cestující si mohou poprvé v historii modelu Fabia užít dvouzónovou klimatizaci a premiérově i výdechy klimatizace v zakončení středové konzoly mezi sedadly pro cestující vzadu. Poprvé si mohou do modelu Fabia zákazníci objednat vyhřívaný volant (v novém dvouramenném či sportovním tříramenném designu) nebo vyhřívané čelní sklo.
Moderní infotainment
Špičkou v nabídce infotainmentu je systém Amundsen s 9,2palcovým dotykovým displejem a možností ovládat jej gesty či hlasově prostřednictvím asistentky Laury, která rozumí patnácti jazykům. Novému typu Fabia nechybí ani možnost získat digitální přístrojový Virtuální kokpit.
Bezpečnost
Fabia může mít až devět airbagů a poprvé v historii nabízí funkční celky jako Asistovaná jízda 2.0 či Automatické parkování (Park Assist). Fabia tedy může být vybavena adaptivním tempomatem i systémem pro adaptivní vedení v jízdním pruhu, Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) dovede řidiče varovat před vozy v mrtvém úhlu nebo auty, která se blíží zezadu vysokou rychlostí.
Simply Clever prvky
Pět z nich je pro značku Škoda zcela nových, dalších osm přebírá Fabia poprvé od jiných modelů značky, celkem nabízí 43 Simply Clever řešení. To je pro vůz Fabia rekord. Nechybí samozřejmě oblíbené prvky jako škrabka na led ve víčku nádrže nebo držák parkovacího lístku u A-sloupku.
Nové motory
Tři pohonné jednotky mají objem jeden litr a tři válce, dva z nich jsou přitom agregáty rodiny TSI. Základní 1.0 MPI nabízí výkon 59 kW. Motory 1,0 TSI pak mají výkon 70 a 81 kW. Standardem je u motorů pětistupňová manuální převodovka, jen nejsilnější tříválec má převodovku šestistupňovou, nebo u něj lze zvolit sedmistupňový automat DSG. Ten je pak standardem pro nejsilnější motor z nabídky modelu, čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW a technikou vypínání válců pro snížení spotřeby paliva, který se do prodeje dostane v průběhu letošního roku. Spotřeba u nových motorů se pohybuje od 5,0 do 5,6 litru/100 km.
Zdroj: Škoda Auto