Představujeme technické inovace Volkswagenu Touareg

16.09.2020
Touareg je výkladní skříní značky Volkswagen v oblasti technologií. Přináší nejmodernější konektivitu a progresivní fúzi asistenčních, komfortních, osvětlovacích, informačních a zábavních systémů. 
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Komfortní a dynamický Touareg má vysoký potenciál nadchnout řidiče modelů vyšší třídy jakéhokoli druhu se zájmem o vyspělou techniku a design. Podívejte se s námi, jak fungují vybrané inovativní technologie.

Night Vision chrání za tmy chodce a zvířata

Infračervená kamera zaznamenává ve vzdálenosti 10 až 130 metrů před vozem např. neskloněné, nezakryté chodce, cyklisty a větší divoká zvířata. Jakmile se dostanou do definovaného koridoru, nebo – to se týká lidí – by mohli vzhledem k svému pohybu do tohoto koridoru vstoupit, je na tuto skutečnost upozorněn řidič na displeji digitálního panelu přístrojů „Digital Cockpit“.

Pokud je Touareg vybaven novými, interaktivními „světlomety IQ.Light – Matrix LED“, jsou osoby v potenciálně rizikové oblasti při rychlosti jízdy více než 60 km/h mimo město navíc krátce bodově osvětleny, aby je řidič lépe viděl a byl na jejich přítomnost upozorněn, aniž by došlo k oslnění příslušných osob.

Řízení všech kol zmenšuje průměr otáčení

Při jízdě rychlostí nižší než 37 km/h se zadní kola automaticky natáčejí opačným směrem než přední. Výsledkem je lepší obratnost. „Řízení všech kol“ je citelným přínosem zejména při parkování díky průměru otáčení 11,19 metru místo standardních 12,19 metru. Systém usnadňuje také manévrování s přívěsem.

Přesáhne-li rychlost jízdy hranici 37 km/h, začnou se zadní kola při řízení natáčet ve stejném směru jako přední. Chování vozidla se zejména při rychlejší jízdě mimo město a na dálnici ještě více uklidní, protože řízení všech kol stabilizuje vůz při změně jízdního pruhu (například při rychlém předjíždění). To samé platí pro náhlé vyhýbací manévry.

Podvozek s aktivními stabilizátory potlačuje náklony

V nejlépe vybavené verzi podvozku pracuje kombinace vzduchového odpružení včetně adaptivní regulace tlumičů a systém adaptivní stabilizace náklonu karoserie (eAWS, novinka značky Volkswagen). Systém eAWS pracuje s aktivními stabilizátory, které se extrémně rychle přizpůsobují jízdní situaci díky elektromotorům napájeným 48V elektrickým systémem.

Aktivní stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie při průjezdu zatáčkou. Systém eAWS kromě toho významně vylepšuje jízdní komfort, protože při jízdě přímým směrem lze elektromechanicky ovládané stabilizátory odpojit, takže vzduchové odpružení nemusí již překonávat sílu stabilizátorů. Při jízdě v terénu umožní odpojení stabilizátorů větší překřížení náprav a zlepší trakci.

Asistent pro jízdu v dopravní koloně

Kombinací kamerového asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a adaptivního tempomatu „ACC“, pracujícího s radarovým senzorem, bylo možné realizovat „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“. Řidič může „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“ zapínat a vypínat společně s „funkcí adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu“, která udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a tím podporuje řidiče při řízení.

V závislosti na plynulosti dopravy dokáže asistent zpomalovat až do úplného zastavení a během definované doby stání se automaticky znovu rozjet. Řidič tak má k dispozici rozšířenou funkci částečně autonomní jízdy. Na činnost asistenčních funkcí však musí dohlížet a ponechat ruce na volantu.

Head-up displej promítá informace na čelní okno

Data, jako je aktuální a nejvyšší povolená rychlost, nebo vizuální pokyny navigačního systému jsou virtuálně promítány do prostoru před Touaregem – jakoby na vozovku. Po technické stránce je však zobrazení těchto údajů přenášeno soustavou zrcadel na čelní okno, které tak plní funkci tzv. „průhledového nebo Head-up displeje“.

S eSIM v digitálním rychlém pruhu 

Nový Touareg má již v sériové výbavě kartu eSIM, která je pevnou součástí vozidla. Tím se mění vše. Touareg zjišťuje na internetu intenzitu a plynulost dopravy, internetové rozhlasové stanice přinášejí nezávisle na lokalitě informace, podcasty a hudbu z internetu, navigační mapy jsou udržovány v aktuálním stavu, budovy na digitálním panelu přístrojů jsou zobrazovány ve 3D a vytvářejí tak zcela nové zážitky s navigací a všichni cestující se mohou připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN.

Luděk Kortus, foto Volkswagen