Představujeme skici nového Multivanu
Multivan se stal díky své unikátní DNA jedním z nejúspěšnějších a nejznámějších MPV všech dob. Všestranným automobilem pro rodinu, podnikání, sport, dovolenou i dobrodružné výpravy. Dosavadní čtyři generace Multivanu vycházely z modelu Transporter – T3, T4, T5 a T6. V roce 2019 navíc následovala modernizace aktuální generace: Multivan 6.1. Volkswagen Užitkové vozy v letošním roce propojí novou generací Multivanu svou dlouhou historii s budoucností. Bude to nejlepší Multivan všech dob – ještě přátelštější k životnímu prostředí, komfortnější, bezpečnější, inteligentnější, síťově propojenější a kvalitnější než dosud.
Nové rozměry
Pátá generace až sedmimístného Multivanu vychází poprvé z modulární platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. S tím souvisí prodloužení rozvoru náprav a vytvoření výrazných proporcí. Nový Multivan je kromě toho širší a současně se zvětšil i jeho rozchod kol. Designéři dali novému Multivanu do vínku také o trochu nižší výšku. Výsledné proporce vytvářejí působivý celkový vzhled, z něhož vyzařuje síla.
Maximální variabilita prostoru
Multivan bude nyní vybaven výhradně samostatnými sedadly, která nahradila i zadní lavici ve třetí řadě. Nová samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě jsou současně mnohem lehčí. Tato sedadla lze nyní podélně posouvat nebo je naprosto snadno vyjmout či zpátky namontovat. Značka Volkswagen Užitkové vozy totiž nově vyvinula také kolejnicový systém, který nyní sahá bez přerušení od zadní části interiéru až po druhou řadu sedadel. Tím se zvyšuje variabilita uspořádání sedadel na dosud nevídanou úroveň. Protože třímístná zadní lavice uvolnila místo samostatným sedadlům, bude například pro přepravu drahých jízdních kol možné demontovat pouze sedadla na jedné straně vozidla. Nebo posunout prostřední sedadlo třetí řady na libovolné místo dopředu, až téměř k přední řadě sedadel. Stejně tak je možné pro Multivan typické uspořádání zadních sedadel čelem k sobě.
Chytré řazení přináší více místa
Místo řadicí páky si Multivan nyní vystačí jen s malým ovládacím prvkem, který je v ergonomicky dokonalé poloze začleněn do nové přístrojové desky vpravo od volantu. Volič převodovky DSG se tak nachází ve stejné úrovni jako 10“ displej informačního a zábavního systému. A i ten nabízí nové funkce – například na něm může být poprvé zobrazováno reálné okolí vozidla v rozsahu 360°, pokud je vůz vybaven na přání dodávaným prostorovým kamerovým systémem „Area View“. Díky němu je parkování a manévrování pro řidiče nového Multivanu mimořádně snadné. Z podlahy vozu byla odklizena také klasická páka parkovací brzdy. I parkovací brzda se totiž nyní ovládá elektronicky – tlačítkem, resp. automaticky. Tím se dále zvětšil prostor mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Rodiče se tak po zastavení na odpočívadle mohou rychle přemístit dozadu ke svým dětem. Nebo si vyndají občerstvení z chladicího boxu.
Nový multifunkční stolek
Stolek je v kolejnicovém systému je aretován uprostřed vozu. Ve výchozí poloze jsou dvě výklopné poloviny stolku spolu s mechanismem nastavování výšky zasunuty. Stolek je v této pozici středovou konzolou, kterou lze, jak již bylo uvedeno, umístit do každé řady sedadel. V horní části této konzoly se nachází tři držáky nápojů a odkládací schránka. Po stisknutí velkého tlačítka se stolek vysune vzhůru. Nyní jsou přístupné další odkládací prostory – například pro hračky a větší lahve s nápoji. Současně lze navíc každou polovinu stolku, na pravé a levé straně, vysunout a uvést do horizontální polohy a stolek se stane skutečným stolem. Pokud chtějí uživatelé stolek demontovat, odjistí jej jednoduše dvěma úchyty na podstavci. Pro posun stačí jednoduché odjištění jednoho úchytu.
Také jako plug-in hybrid
Multivan eHybrid se rozjíždí, pokud to podmínky umožňují, vždy v režimu „e-Mode“ – tedy pouze s elektrickým pohonem a bez emisí. Dojezd na elektřinu přitom vystačí pro překonání typických každodenních vzdáleností. Ve vyšších rychlostech, resp. v závislosti na stavu nabití akumulátorové baterie, se připojí přeplňovaný zážehový motor (TSI). Plug-in hybridní pohon je tak pro až sedmimístný Multivan ideálním řešením, protože kombinuje „nulové emise“ v městském provozu se schopností absolvovat jízdy na dlouhé vzdálenosti jen s minimem zastávek, například při cestách na dovolenou.
Zdroj: Volkswagen Užitkové vozy