Pohon M xDrive debutuje v modelech BMW M3 a BMW M4
Bmw M3 sedan
375 kw, Benzín, 4x4
2 863 384 Kč s DPH
Prodej BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive bude zahájen v červenci 2021. Později v tomto roce do modelové řady přibude ještě BMW M4 Cabrio.
Motor a převodovka
Hnací sílu šestiválcového motoru o výkonu 375 kW/510 k, který pohání nové modely, přenáší osmistupňová automatická převodovka M Steptronic s funkcí Drivelogic. M specifický pohon všech kol ji dále podle potřeby rozděluje mezi přední a zadní nápravu s cílem za všech okolností zlepšit agilitu, směrovou stabilitu, trakci a okruhově orientovanou jízdní dynamiku vozu.
Pohon M xDrive a Aktivní M diferenciál
Systém pohonu M xDrive a Aktivní M diferenciál, integrované do jednoho celku s M protiprokluzovým systémem, jsou s ostatními systémy vozu propojeny stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) s cílem zajistit precizně vyváženou spolupráci všech systémů v konkrétní jízdní situaci. Systém pohonu všech kol klasickým M způsobem upřednostňuje kola zadní nápravy. Za normálních okolností je hnací síla směrována na zadní nápravy, přičemž přední se do hry vloží pouze v případě, že zadní kola již nejsou schopna přenášet výkon na vozovku.
Inteligentní kontrola trakce
Zlepšení trakce, řízení, agility a dynamiky, které přinesla kombinace pohonu M xDrive a Aktivního M diferenciálu, se také promítlo do působivé akcelerace. BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive potřebují ke zrychlení z klidu na 100 km/h pouhé 3,5 sekundy, což je o 0,4 sekundy méně než u jejich ekvivalentů s pohonem zadních kol.
Kovaná kola
Dynamický přenos výkonu na silnici probíhá v případě BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive prostřednictvím standardně dodávaných M kol z lehké slitiny s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Kovaná kola v designu twin-spoke v černém provedení Jet Black používají pneumatiky o rozměru 275/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Na přání jsou k dispozici také speciálně navržené okruhové pneumatiky se stejným rozměrem.
Tři režimy M xDrive
M xDrive umožňuje přizpůsobit svoji charakteristiku jízdní situaci a individuálním preferencím řidiče. Ve výchozím nastavení poskytuje systém pohonu všech kol maximální trakci a precizní ovladatelnost při zachování výrazného upřednostňování pohonu zadní nápravy.
V režimu 4WD Sport putuje k zadním kolům více točivého momentu, a to i v extrémně dynamických jízdních situacích. Umožňuje provádět řízené přetáčivé smyky.
Řidiči mohou také systém DSC zcela vypnout a poté aktivovat režim 2WD, kdy se hnací síla přenáší pouze na zadní kola. Pokud je součástí výbavy volitelná M kontrola trakce, lze při vypnutém DSC upravit nastavení protiprokluzového systému v deseti stupních stejným způsobem jako u modelů s pohonem zadních kol. Tato forma přenosu síly bez jakéhokoliv zásahu regulačních systémů podvozku umožňuje zkušeným řidičům dopřávat si mimořádně ryzího zážitku z jízdy. Mohou je také své jízdní schopnosti zlepšovat pomocí volitelné funkce M Drift Analyzer.
Zdroj: BMW