Peugeot 508: Stylový manažerský vůz

04.01.2021
Nový Peugeot 508 v obou karosářských verzích vyniká v segmentu manažerských aut odvážným designem a líbivým, neotřelým řešením interiéru. Nová generace je také symbolem posunu značky směrem k luxusnějším vozům.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

V nabídce Peugeotu 508 jsou dvě karosářské verze, fastback a kombi s označením SW. K dispozici jsou čtyři stupně výbavy. Na výběr jsou benzínové a naftové motory. Novinkou je plug-in hybridní verze. U všech typů motorů vsadil Peugeot na osmistupňovou automatickou převodovku EAT8.

Od sedanu k fastbacku

Pro přechod od klasické čtyřdveřové koncepce předchozího modelu ke karoserii s prvky kupé a fastback museli designéři vůz zkrátit o 8 centimetrů a posunout sloupky čelního skla vzad, aby se prodloužila kapota. Pomocí bezrámových dveří snížili výšku vozu na 140 centimetrů. Zajímavé je, že díly na bezrámové dveře dodávají stejní dodavatelé jako pro německé prémiové automobilky. Kabina se směrem vzad zužuje, a tím z ní vystupují zadní blatníky, což dává vozu atletické proporce.

Záď verze kombi

Lehce se svažující střecha Peugeotu 508 SW nemá vliv na velikost zavazadlového prostoru. Víko se otevírá elektricky, a dokonce bezdotykově pohybem nohy. Práh je nízký a široký, což usnadňuje nakládání velkých a těžkých předmětů. Sedačky se sklápí snadno dostupnými páčkami ve stěnách zavazadlového prostoru. Kryt lze velice snadno vysunout nebo odstranit. Díky sklonu otvoru je do zavazadlového prostoru skvělý přístup a se sklopenými sedačkami impozantní pohled.

Posezení v kokpitu

Peugeot 508 má stejně jako ostatní modely značky kompaktní volant a vyvýšený přístrojový panel. Místo budíků je displej, na kterém se potřebné funkce zobrazují s mnoha možnostmi volby. Mimo jiné navigace nebo obraz nočního vidění. Druhý displej určený i pro spolujezdce se ovládá dotykově nebo pevnými tlačítky v leteckém stylu. Kožené sedačky nejvyšší výbavy umí masírovat a mají zdravotní certifikát AGR, který prozrazuje jejich německý původ. Na středovém tunelu dominuje široká loketní opěrka s kontejnerem.

 

Sportovní jízda

Přepínač jízdních režimů ECO/Sport/Normal/Comfort má vliv na reakci vozu na plyn, na posilovač řízení, a na řízené tlumiče s variabilním odpružením. Automatická převodovka umožňuje řazení pádly pod volantem. Ve sportovním režimu vše ztuhne, budíky zčervenají a kabinou se line umělý zvuk motoru z prémiových reproduktorů Focal. V komfortním režimu se všechno naopak ztiší a 508 se promění v dálniční koráb.
 

Technologie

Vůz se může pochlubit mnoha asistenty pro zvýšení bezpečnosti a komfortu. Systém nočního vidění dokáže detekovat zvířata nebo osoby na vzdálenost až 250 metrů před vozem. To je dál, než dosáhnou potkávací světla. Adaptivní tempomat pracuje až do zastavení a umí popojíždět v koloně. Vůz nabízí kamerový výhled 360° a parkovací asistent v nejvyšší verzi ovládá volant, brzdu a plyn. Jedná se vlastně o takové malé autonomní parkování.

Luděk Kortus, foto Peugeot