Peugeot 5008 se chlubí nejdelším rozvorem ve třídě
Elegantní SUV od značky Peugeot stojí na rozvoru 2840 mm a tímto parametrem suverénně vede třídu velkých SUV, jejíž typickými představiteli jsou také například Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace, Hyundai Santa Fe nebo Honda CRV. Znamená to, že vůz díky tomu může mít kratší kapotu a delší střechu, pod kterou se skrývá prostor až pro 7 cestujících nebo 780 litrů zavazadlového prostoru v pětimístné konfiguraci.
i-Cockpit
Jedním z hlavních trumfů Peugeotů je jedinečnost v uspořádání volantu a budíků. Menší volant se drží trochu níž a budíky jsou umístěny výš, nad věncem. Tato poloha volantu méně namáhá ruce a poloha budíků je zase bezpečnější, protože pohled má kratší dráhu ze silnice na ukazatele. Podobu digitálních budíků lze měnit v několika možnostech od maximalistických po minimalistické.
Řidič je šéf
Řidič má svou zónu designově ohraničenou asymetrickou středovou konzolou. Uspořádání přímo nabádá spolujezdce vpředu, aby řidiči do ovládání nezasahoval. Pokud ovšem chce, může. Infotainment se samostatně stojícím displejem uprostřed palubní desky je mírně natočen k řidiči a základní funkce se vyvolávají elegantními klávesovými tlačítky. Po otevření funkce se ovládání přesouvá na dotykový displej.
Příkladná variabilita
V sedmimístné verzi jsou dvě sedačky ve třetí řadě určené hlavně pro děti. Pokud sedačky nepoužíváte, můžete je sklopit do podlahy zavazadlového prostoru nebo je jednoduše vyjmout. Každá váží 11 kilo, což pro chlapa není příliš. Ve druhé řadě jsou tři plnohodnotné samostatné sedačky, které mají vlastní pojezd a je možné je sklopit téměř od roviny s podlahou. Sklopit vpřed lze i opěradlo spolujezdce, takže vznikne prostor třeba pro paddle board dlouhý až 3,2 m.
Výbavy, motory a převodovky skladových vozů
Od nejnižší Active, přes Allure, GT Line a nejvyšší GT se zvětšují kola od 17” do 19” , roste kvalita použitých materiálů od textilu po alcantaru a přibývají komfortní prvky. Skvělou příplatkovou výbavou je panoramatická otevíratelná střecha. Paleta motorů začíná u oceňovaných benzínových tříválců 1.2 PureTech 130 k, přes čtyřválce 1.6 PureTech 180 k, naftové čtyřválce 1.5 BlueHDi 130 k, až k naftovým 2.0 BlueHDi 180 k. V nižších výbavách lze kombinovat převodovky MAN 6 a EAT8, ve výbavách GT Line a GT dostanete výhradně elektronicky ovládanou automatickou převodovku EAT8 s motory o výkonu 180k.
Luděk Kortus, foto Peugeot