Peugeot 3008: Skvělý design a inteligentní technologie
Na autonaklik.cz najdete širokou nabídku skladových vozů, která pokrývá všechny motorizace a nejžádanější výbavové stupně. Nabízíme plug-in hybridní motory s pohonem dvou nebo čtyř kol, benzínové a naftové motory s pohonem předních kol a možností manuální nebo automatické převodovky. Designovou zvláštností Peugeotu je patentovaný i-Cockpit s kvalitní přístrojovou deskou a velkým dotykovým displejem.
Zajímavý interiér
Peugeot se v nových modelech snaží omezit počet tlačítek různě rozesetých v dosahu řidiče. Tlačítka jsou úhledně uspořádána na volantu a pod ovládací obrazovkou ve středu palubní desky. Specialitou je i-Cockpit, kde se řidič nedívá na budíky skrz volant, ale sleduje je nad ním. Z toho důvodu je volant malý, nahoře zploštělý. Budíky jsou virtuální a jejich vzhled lze měnit. Palubní deska je stejně jako výplně dveří a sedačky rozčleněná na mnoho ploch s různým povrchem. Hladké černé plochy se střídají se šedými povrchy s textilní strukturou. Rozdílné struktury pěkně vyniknou ve světle, které přichází panoramatickým střešním oknem.
Nejžádanější motor 1.2 PureTech 130
Nejprodávanější motor v nabídce má objem 1.2 litru. Jedná se však o oceňovaný motor. Skupina PSA za něj obdržela tři roky po sobě titul International Engine of the Year ve své kategorii. Poskytuje výkon 130 koní (96kW) při 5500 otáčkách a točivý moment 230 Nm při 1750 otáčkách. Při jízdě se chová jako “velký” motor. 1325 kg vážící Peugeot s ním spotřebuje méně než 7 litrů benzínu na 100 km. Výbornou spotřebu také nabízejí ostatní motory v nabídce: 1.5 BlueHDI 130, 1.6 PureTech 180 EAT8, HYBRID 225 e-EAT8 a HYBRID4 e-EAT8. Dojezd hybridních motorů na čistě elektrický režim přesahuje 50 km.
Příjemná jízda
Když nasednete do 3008, pocítíte trochu měkčí naladění podvozku a ze sedaček budete mít velice příjemný pocit. Jedná se pouze o jemný posun od hranice německé tuhosti tak, aby nebyly dotčeny jízdní vlastnosti v zatáčkách a pohodlí v sedačkách na dlouhých cestách.
Inteligentní technologie
V nejvyšších verzích po modernizaci můžete nalézt dokonce i noční vidění a také adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go. Systém udržování v pruhu umožňuje zvolit si přesnou pozici v pruhu a ve spojení s adaptivním tempomatem a automatickou převodovkou umožňuje poloautomatickou jízdu v koloně, ovšem s rukama na volantu.
Luděk Kortus, foto Peugeot