Peugeot 2008 na silnici nepřehlédnete

25.11.2020
Kompaktní SUV Peugeot 2008 má výrazný styl, který se líbí mužům i ženám. Nejenom že dobře vypadá zvenku, ale i uvnitř je řada příjemných řešení a to už od základních verze. Vybrat si můžete z naftových a benzínových motorů. K dispozici je také plně elektrický pohon.

Peugeot 2008 stojí na zvýšeném podvozku. Má kolmou masku chladiče a vodorovnou propracovanou kapotu. Atletický vzhled mu dodávají vystupující lemy blatníků a zajímavé prolisy na bocích. Karoserie může být dvoubarevná, podařené laky lze kombinovat s černou střechou. Oranžový lak Fusion je dodáván exkluzivně pouze pro 2008. Povedený celek doplňují až osmnáctipalcová kola.

Nezaměnitelný světelný podpis vytvářejí LED diody ve tvaru tesáků. Zezadu svítí ve dne i v noci na každé straně tři drápy. Diody jsou vestavěné v ozdobném černém lesklém pásu, který se táhne pod oknem přes celou zadní část vozu. Ve vyšších verzích posilují denní svícení další tři drápy vpředu.

Neméně zajímavě je řešený interiér. Netradičně tvarovaná palubní deska přechází na obou stranách pozvolna obloukem do výplně dveří. Všimnete si oboustranně zploštělého volantu a vysoko umístěné kapličky přístrojů. Uspořádání přístrojů nad volantem se nazývá i-Cockpit a mají ho všechny peugeoty.

Peugeot 2008

ACTIVE 1.5 BlueHDI 80 kW

Od 5 712 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Peugeot 2008

ACTIVE 1.2 PureTech 74 kW

Od 5 001 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Peugeot 2008

ACTIVE PACK 1.2 PureTech 96 kW EAT8

Od 6 145 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Peugeot 2008

ALLURE PACK 1.2 PureTech 96 kW

Od 6 154 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Peugeot 2008

GT 1.2 PureTech 96 kW EAT8

Od 6 990 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Vyšších verzích obsahuje kaplička místo analogových budíků velký displej s holografickým 3D zobrazením různých funkcí, které se ovládají tlačítky na volantu. Na řidiče natočený další displej, umístěný vysoko ve střední části palubní desky, se ovládá dotykově a vybrané funkce lze volit i na klávesových ovladačích inspirovaných kokpitem letadel.

S designem ladí i sportovně střižené a pohodlné sedačky. Na rozvoru 260 cm je dostatek místa i pro cestující vzadu. Objem zavazadlového prostoru je 434 litrů. Zadní lavice je sklopná a díky dvouúrovňové podlaze může jejich sklopením vzniknout rovná ložná plocha.

Asistenční systémy v nejvyšších verzích již umožňují asistovanou poloautomatickou jízdu. Tempomat u modelů s automatickou převodovkou udržuje vzdálenost až do zastavení a asistent jízdy v pruzích umí udržovat předvolenou pozici v jízdním pruhu. Mezi výbavy za příplatek patří mimo jiné asistent parkování, který potřebuje jen 30 centimetrů na každé straně nebo autonomní brzdění, které rozpozná chodce a cyklisty i v noci a je funkční v rychlostech 5-140 km/h

Infotainment ve vyšších verzích je vybavený on-line 3D navigací Tom-Tom a ve výbavě může být i hi-fi systém Focal s křišťálově čistým zvukem. Samozřejmostí je spojení s telefony a funkce zrcadlení pro IOS a Android.

Benzínové motory jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a jsou vybaveny systémem Stop & Start. Jedná se o PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6, PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 nebo PureTech 155 S&S EAT8.

V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l ve variantách BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Luděk Kortus, foto Peugeot