Passat Alltrack si poradí i v terénu
Nový trend kombíků upravených do lehkého terénu odstartovala zhruba před čtvrtstoletím značka Audi se svým A6 allroad. Postupem času se koncept rozrostl i na jiné modely a značky koncernu. Převzala jej také konkurence, například Volvo nebo Mercedes-Benz. Skvělým příkladem dlouhodobého úspěchu této myšlenky je Volkswagen Passat Alltrack. Má ve výbavě některé speciality, se kterými bychom vás chtěli blíže seznámit.
Dvojité turbo
Naftový čtyřválec 2.0 BiTDI už do výroby kvůli emisím nejde objednat, ale jsou k dispozici ještě skladové vozy. Výkon dosahuje 240 koní a zajímavá je také hodnota kroutícího momentu 500 Nm. Podle síly zátahu máte dojem, že pod kapotou pracuje šestiválec. Prozradí ho ale jadrný zvuk, který pod zátěží vydává. Jinak ovšem jede tiše, protože na normální provoz má opravdu veliké rezervy. Reálná spotřeba podle stylu jízdy je 6 až 8 litrů nafty na 100 km.
Režim Offroad
Stisknutím tlačítka se podmínkám v terénu přizpůsobí všechny důležité jízdní a asistenční systémy vozu. Například změnou intervalu zásahů systému ABS v režimu „Offroad“ si mohou pneumatiky vytvořit při maximálním brzdění na sypkém povrchu před sebou klín z kamenů, aby se zkrátila brzdná dráha. Asistent pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla ve svahu. Pedál plynu umožňuje citlivější ovládání. Zároveň se zvýší otáčky, při nichž převodovka řadí. V režimu manuálního řazení je potlačeno řazení vyšších převodových stupňů.
Trailer Assist
Passat Altrack se velmi často využívá jako tažné vozidlo. Při 12% stoupání je nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu 2200 kg. Couvání s přívěsem obstará asistenční systém Trailer Assist. Základem je zpětná kamera, která sleduje úhel zalomení soupravy. Ovladačem zrcátek, který funguje jako joystick, si na displeji pod volantem volíte požadovaný směr couvání a systém sám vypočítává potřebný úhel natočení volantu. Vy tak pohodlně ovládáte jenom joystick, brzdu a plyn. O zbytek se postará systém.
Luděk Kortus, foto VW