Opel Mokka: Líbivý kompaktní crossover
Opel Mokka
1.2 TURBO 96kW Elegnace automat
Od 7 899 Kč
Měsíčně bez DPH
Opel Mokka
1.2 TURBO 96kW Elegnace automat
Od 7 899 Kč
Měsíčně bez DPH
Opel Mokka
1.2 TURBO 96kW Elegnace manuál
Od 7 249 Kč
Měsíčně bez DPH
Pod kapotami Mokky druhé generace se prodávají benzínové tříválce 1.2 Turbo o výkonu 100 a 130 k, spojené s automatem nebo manuálem, naftový čtyřválec CDTI 110 k s manuálem nebo elektromotor Mokka-e 100 k s automatem. Z této palety jsme testovali slabší tříválec se šestistupňovým manuálem.
Prezentuje designové novinky značky
Mokka je první Opel, který ukázal světu novou masku Opel Vizor, údajně inspirovanou štítkem integrálních motocyklových přileb. Nový Vizor v jednom prvku spojuje LED světla a nově vyvedený znak. Poprvé se u značky Opel objevuje název modelu ve středu pátých dveří. 4,15 m dlouhé auto má nízkou střechu, krátké převisy, široký postoj a mírně zvýšenou světlou výšku. Už asi není možné hovořit o kompaktním SUV jako u předchozí generace. Nová Mokka je spíše městský crossover hatchbacku a SUV.
Nový interiér Pure Panel
Nový interiér Pure Panel odráží snahu značky o “digitální detox”. Snaží se řidiče nepřetěžovat informacemi a být srozumitelný na první pohled. Byla zachována fyzická tlačítka například pro některé bezpečnostní funkce a klimatizaci. Dva širokoúhlé displeje nenutí řidiče procházet podnabídkami. V našem modelu byly velmi příjemné sedačky. Poskytují dobrou oporu v zatáčkách a pohodlí i při dlouhém sezení. Místo vzadu odpovídá spíše hatchbacku než SUV. Zavazadlový prostor nabízí dvojitou podlahu. Ve vyšší poloze podlahy vznikne položením sedaček rovná plocha bez schodu.
Tříválec 1.2 Turbo 74 kW
Udávaný maximální výkon 74 kW (100 K) při 5750 otáčkách za minutu a točivý moment 205 Nm při 2750 otáčkách prozrazuje, že slabší verzi benzínu je potřeba víc točit, hlavně při rozjezdech. Ostatním spalovacím motorům v nabídce nastupuje maximum točivého momentu o 1000 otáček níže. Po krátké dvojce následují poměrně dlouhé převody, se kterými si pružný motor poradí i v nižších otáčkách. Ve městě je možné se plynule pohybovat na pětku a šestka na dálnici neobtěžuje hlukem. Spotřeba v testu 7,5 litru spíše vypovídá o tom, že Mokka je zábavné auto a jak známo zábava za volantem vždycky něco stojí.
Technologie z vyšších tříd
Z inovací, které jste dříve nalezli jen v luxusních vozech, se stal slogan používaný při uvedení každého nového modelu Opel. Na druhou stranu však musíme říct, že taková opakovaná tvrzení jsou pro Opel zavazující, a tak se opravdu snaží. Rozhodně musím pochválit Matrix LED světla, která sice nemají takový počet diod jako luxusní vozy, ale svítí perfektně jasně a stínování vozidel vpředu funguje velmi spolehlivě. V nejvyšších výbavách pak můžete mít dokonce masážní sedačku řidiče.
Luděk Kortus, foto: autor