Omlazený Kodiaq přichází na trh

29.04.2021
Nový Kodiaq má upravený design a novou techniku včetně světlometů či nového motoru pro verzi RS. Seznamte se s novou tváří vozu, který před čtyřmi roky zahájil SUV ofenzívu značky Škoda.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Inovovaný model Škoda Kodiaq přináší řadu vylepšení oblíbeného SUV, kterého Škoda ve čtyřech závodech po celém světě (v Česku v Kvasinách a dále v Rusku, Indii a Číně) vyrobila přes 600 000 kusů. Novinka chce na tento úspěch navázat a dát zákazníkům možnost získat nejmodernější techniku, včetně nových motorů nebo inovovaných prvků výbavy a vylepšených asistenčních systémů.

 

Výraznější a osobitější vzhled

 Příď dostala vzpřímenější šestiúhelníkovou masku chladiče a novou, výše položenou kapotu. KODIAQ také díky dalším detailům získal off-roadovější vzhled, podepisují se na něm především nové nárazníky. Nové jsou také světlomety vpředu. Hlavní svítilny jsou užší a v kombinaci s mlhovými světly pak tvoří novou, „čtyřokou“ světelnou grafiku tohoto SUV.

Zadní nárazník dostal výrazný difuzor a jeho grafické provedení ladí s předním nárazníkem. Změnil se spojler na vrcholu pátých dveří a také zadní svítilny, které mají užší a ostřeji řezané tvary. Grafika ve stylu písmene C ovšem zůstává.

 

Výbavové linie

Každá z výbavových linií, tedy Ambition, Style, LAURIN&KLEMENT, SPORTLINE a RS pak má své charakteristické znaky. Výbava Ambition například nabízí prvky se vzhledem broušeného hliníku, Style má detaily s diamantovou strukturou a LAURIN&KLEMENT dostává například chromované prvky v madlech dveří.

 

Nový volant a sedadla

Všechna provedení nového modelu KODIAQ pak mají nový volant: standardně jde o nový dvouramenný s krystalickými ovládacími prvky, sportovně střižené verze SPORTLINE a RS pak mají odpovídající sportovní tříramenný volant. Jednou z velkých novinek volitelně sedmimístného interiéru jsou ergonomická sedadla, která jsou za příplatek k dispozici cestujícím vpředu. Jsou plně elektricky nastavitelná, s manuálně prodloužitelným sedákem, a kromě paměti a čalounění v perforované kůži mohou mít vyhřívání, odvětrávání, a dokonce i masážní funkci.

 

Špičkový infotainment

 Cestující pak mají samozřejmě k dispozici špičkový infotainment s dotykovým displejem o úhlopříčce až 9,2 palce. Řidič má standardně od výbavy Style virtuální přístrojový štít velikosti 10,25 palce, který přináší čtyři různé možnosti zobrazení a u provedení SPORTLINE a RS navíc ještě jeden sportovně laděný pohled. Zobrazení na displeji si samozřejmě může řidič přizpůsobit.

 

Vylepšené asistenční systémy

K vysoké úrovní komfortu cestování a samozřejmě bezpečnosti posádky přispívají i vylepšené asistenční systémy. Adaptivní tempomat funguje až do rychlosti 210 km/h, funkce nouzového brzdění detekuje chodce i cyklisty. Díky novým radarovým senzorům vzadu nově funkce proaktivní ochrany pasažérů připraví vozidlo a posádku i na hrozící náraz zezadu.

 

Motory a převodovky

Vstupní motorizací pro KODIAQ je agregát 1.5 TSI s výkonem 110 kW a technologií vypínání válců a pohonem předních kol ve spojení s manuální převodovkou. Stejný výkon nabízí čtyřválec 2.0 TDI, který je standardně kombinován se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volitelně pro 2,0 TDI je k dispozici pohon všech kol. Všechna zbývající provedení nového typu KODIAQ pak mají pohon všech kol s převodovku DSG standardně.

Zástupcem dieselů je v silnější části palety agregát 2.0 TDI o výkonu 147 kW. Benzínovou alternativou je motor 2.0 TSI se 140 kW. A vrcholem je verze RS s motorem 2.0 TSI vyladěným na 180 kW. Jeho výkon je tak o 4 kW vyšší než u předchůdce, k tomu je nový zážehový agregát o 60 kilogramů lehčí a dalších 5,2 kilogramu ušetří nová převodovka DSG.

 

Zdroj: ŠKODA AUTO