Omlazený Kodiaq přichází na trh
Inovovaný model Škoda Kodiaq přináší řadu vylepšení oblíbeného SUV, kterého Škoda ve čtyřech závodech po celém světě (v Česku v Kvasinách a dále v Rusku, Indii a Číně) vyrobila přes 600 000 kusů. Novinka chce na tento úspěch navázat a dát zákazníkům možnost získat nejmodernější techniku, včetně nových motorů nebo inovovaných prvků výbavy a vylepšených asistenčních systémů.
Výraznější a osobitější vzhled
Příď dostala vzpřímenější šestiúhelníkovou masku chladiče a novou, výše položenou kapotu. KODIAQ také díky dalším detailům získal off-roadovější vzhled, podepisují se na něm především nové nárazníky. Nové jsou také světlomety vpředu. Hlavní svítilny jsou užší a v kombinaci s mlhovými světly pak tvoří novou, „čtyřokou“ světelnou grafiku tohoto SUV.
Zadní nárazník dostal výrazný difuzor a jeho grafické provedení ladí s předním nárazníkem. Změnil se spojler na vrcholu pátých dveří a také zadní svítilny, které mají užší a ostřeji řezané tvary. Grafika ve stylu písmene C ovšem zůstává.
Výbavové linie
Každá z výbavových linií, tedy Ambition, Style, LAURIN&KLEMENT, SPORTLINE a RS pak má své charakteristické znaky. Výbava Ambition například nabízí prvky se vzhledem broušeného hliníku, Style má detaily s diamantovou strukturou a LAURIN&KLEMENT dostává například chromované prvky v madlech dveří.
Nový volant a sedadla
Všechna provedení nového modelu KODIAQ pak mají nový volant: standardně jde o nový dvouramenný s krystalickými ovládacími prvky, sportovně střižené verze SPORTLINE a RS pak mají odpovídající sportovní tříramenný volant. Jednou z velkých novinek volitelně sedmimístného interiéru jsou ergonomická sedadla, která jsou za příplatek k dispozici cestujícím vpředu. Jsou plně elektricky nastavitelná, s manuálně prodloužitelným sedákem, a kromě paměti a čalounění v perforované kůži mohou mít vyhřívání, odvětrávání, a dokonce i masážní funkci.
Špičkový infotainment
Cestující pak mají samozřejmě k dispozici špičkový infotainment s dotykovým displejem o úhlopříčce až 9,2 palce. Řidič má standardně od výbavy Style virtuální přístrojový štít velikosti 10,25 palce, který přináší čtyři různé možnosti zobrazení a u provedení SPORTLINE a RS navíc ještě jeden sportovně laděný pohled. Zobrazení na displeji si samozřejmě může řidič přizpůsobit.
Vylepšené asistenční systémy
K vysoké úrovní komfortu cestování a samozřejmě bezpečnosti posádky přispívají i vylepšené asistenční systémy. Adaptivní tempomat funguje až do rychlosti 210 km/h, funkce nouzového brzdění detekuje chodce i cyklisty. Díky novým radarovým senzorům vzadu nově funkce proaktivní ochrany pasažérů připraví vozidlo a posádku i na hrozící náraz zezadu.
Motory a převodovky
Vstupní motorizací pro KODIAQ je agregát 1.5 TSI s výkonem 110 kW a technologií vypínání válců a pohonem předních kol ve spojení s manuální převodovkou. Stejný výkon nabízí čtyřválec 2.0 TDI, který je standardně kombinován se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volitelně pro 2,0 TDI je k dispozici pohon všech kol. Všechna zbývající provedení nového typu KODIAQ pak mají pohon všech kol s převodovku DSG standardně.
Zástupcem dieselů je v silnější části palety agregát 2.0 TDI o výkonu 147 kW. Benzínovou alternativou je motor 2.0 TSI se 140 kW. A vrcholem je verze RS s motorem 2.0 TSI vyladěným na 180 kW. Jeho výkon je tak o 4 kW vyšší než u předchůdce, k tomu je nový zážehový agregát o 60 kilogramů lehčí a dalších 5,2 kilogramu ušetří nová převodovka DSG.
Zdroj: ŠKODA AUTO