Nový Peugeot 308 SW dorazí na český trh na začátku roku 2022
Zákaznická základna vozů kombi je v segmentu C nejmladší a zároveň nejdynamičtější. Jejími typickými představiteli jsou aktivní rodiny s dětmi a bezdětné páry, které svůj vůz intenzivně využívají. Jsou velmi nároční a mají vysoké požadavky, například z hlediska stylu, potěšení z jízdy a technologií, aniž by to bylo na úkor objemu a prostornosti vozu. Z tohoto pohledu je nový Peugeot 308 SW schopen uspokojit všechny potřeby různých klientských skupin (70 % firemní a 30 % soukromé klientely) a je připraven získat nové zákazníky.
Praktičnost kombi
Již při uvedení na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí. Nový Peugeot 308 SW má oproti hatchbacku prodloužený rozvor (+55 mm), který tak dosahuje 273,2 cm. Ve druhé řadě sedadel má o 129 mm více místa pro kolena, současně došlo k maximalizaci objemu zavazadlového prostoru. Nový model tak přichází s jedním z nejlepších zavazadelníků na trhu. Kromě prostornosti (objem 608 l) nabízí také dvoupolohovou podlahu, která zajišťuje praktičnost a modularitu.
Přirozeně úsporný
Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 SW je na velmi vysoké úrovni, hodnota Cx je 0,277 a SCx 0,618. Styl všech dílů karoserie je optimalizován (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětná zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. V porovnání s předchozí verzí došlo ke zlepšení o více než 2 g CO₂/km. Nový Peugeot 308 SW je vybaven pneumatikami o rozměrech od 16 do 18 palců v kategoriích A a A+. Je zde zajištěna účinnost odvalování, a to vše v souladu s požadavky značky, pokud jde o vynikající jízdní vlastnosti.
Příjemná a útulná atmosféra
Design sedadel vozu nový Peugeot 308 SW byl navržen s ohledem na pohodlí a zdůraznění kvality použitých materiálů, jejichž škálu tvoří nově vyvinutá nopkovaná látka, technická tkanina, Alcantara, reliéfní kůže a barevná kůže Nappa. Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli. Přední sedadla získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken) oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.
Nový Peugeot i-Cockpit
Peugeot i-Cockpit se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší a modernější. V případě vozu Peugeot 308 SW byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect.
Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky.
Asistenční systémy řízení
Nabídku palubních technologií doplňují ve voze nový Peugeot 308 SW asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky. Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem.
Motory
V nabídce vozu nový Peugeot 308 SW jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:
- HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100 % elektrickém režimu až 59 km;
- HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100 % elektrickém režimu až 60 km
Nový Peugeot 308 SW je nabízen s následujícími spalovacími motory s emisemi CO₂ od 115 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6.
Benzínové tříválcové motory 1,2 l:
- PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:
- BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Zdroj Peugeot