Nová Škoda Octavia nabízí více emocí, více prostoru a více připojení

23.11.2020
Nová Octavia je delší a širší než předchozí generace a nabízí větší zavazadlový prostor. Premiéru slaví novinky jako head-up display, ergonomické sedačky nebo řazení shift-by-wire. Octavia je k dispozici s benzínovými a naftovými motory. Také nabízí motory na zemní plyn, s plug in hybridním motorem a mild hybridní technologií.

Od roku 1996, kdy byla moderní Škoda Octavia uvedena na trh, se jedná už o čtvrtou generaci. Vyrobeno bylo již 7 milionů Octavií, a to ji dělá nejprodávanějším modelem značky. Oblíbená je pro vynikající poměr ceny a užitné hodnoty.

Nárůst ve všech rozměrech

Nová Octavia Combi je s délkou 4 689 mm o 22 mm delší než vůz předchozí generace. Délka verze liftback narostla o 19 mm na 4 689 mm. Šířka obou karosářských verzí narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl o dalších 5 mm na 78 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u modelu Octavia Combi o 30 l na 640 l, v případě modelu Octavia pak o 10 l na 600 l.

 

Nový koncept interiéru

Vedle samostatně stojící centrální obrazovky nabízí Octavia také novou přístrojovou desku rozdělenou do několika horizontálních úrovní. Dostala také nový dvouramenný volant. Nová dotyková lišta pod 10″ displejem infotainment systému, vybraná tlačítka přímé volby pro důležité funkce vozu a tlačítka s otočnými ovladači na multifunkčním volantu zlepšují ergonomii a usnadňují ovládání. K dispozici je nastavitelné LED ambientní podsvětlení.

 

Mnoho bezpečnostních a komfortních prvků

Nový head-up displej zobrazuje důležité informace přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Vrcholná verze ergonomických sedadel, nabízí také funkci ventilace. Nově je nabízena také klimatizace Climatronic se třemi nezávisle nastavitelnými zónami. V případě vyhřívaného čelního skla je použita tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra. Bezklíčový systém Kessy lze využít na otevření všech čtyř dveří.

Škoda Octavia Rs

Octavia Combi 2.0 TDI RS 147 kW DSG

Od 10 510 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Škoda Octavia RS

Combi 2.0 TDI 147 kW DSG RS

Od 11 724 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Nové asistenční systémy a technologie

Ovládání automatické převodovky DSG je poprvé uvedeno se systémem shift-by-wire. Nové jsou asistenční systémy jako Asistent vyhýbání, Asistent při odbočování nebo Varování při vystupování z vozu. Poprvé nabízí Octavia Matrix LED hlavní světlomety, Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), Nouzový asistent (Emergency Assist), Prediktivní adaptivní tempomat a Panoramatický kamerový systém (Area View).

 

Úspornější a ekologičtější

Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx) a mají také menší emise CO₂. Poprvé v historii jsou některé benzinové motory vybaveny mild-hybridní technologií. Premiérově se Octavia představí také s plug-in hybridním pohonem jako Octavia iV. Nabídka zahrnuje i variantu G-TEC s pohonem na zemní plyn. Na výběr jsou čtyři verze podvozku a provedení s pohonem všech kol.

 

Infotainment systémy

V nabídce jsou čtyři infotainment systémy s dotykovým displejem o velikosti až 10″ a Virtuální Kokpit. Novinkou je dotyková lišta, kterou lze ovládat hlasitost nebo přiblížit mapu navigace. Zabudovaná eSIM umožňuje přístup k mobilním online službám. K dispozici je až pět USB-C konektorů, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a jeho připojení k vnější anténě automobilu. Nejvyšší level zvuku zajišťušťuje nový Sound System Canton.

 

OCTAVIA RS iV

Model RS je poprvé k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85kW nabízí celkový systémový výkon 180kW (245 k). Maximální točivý moment 400 Nm je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola. Baterie umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km. Ve sportovním režimu zrychluje Octavia RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. Standardně se dodává progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku.

Luděk Kortus, foto: Škoda Auto