Nissan Navara a Renault Alaskan: Pick-upy za výhodné ceny

09.08.2021
Na autonaklik.cz pořídíte Alaskana nebo Navaru v kůži a se silným motorem ihned a za dobrou cenu. Prodeje pick-upů v Evropě nejsou jako v Asii nebo v Americe, a tak se některé značky rozhodli v Evropě s nimi skončit. Aktuálně se to týká aliance Renault-Nissan. Výroba Alaskanu již skončila, Navaru dostanou poslední evropští zákazníci v roce 2022. 
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Oba vozy mají stejný technický základ, liší se pouze v provedení některých dílů karoserie a v designu interiéru. Motory, převodovky a hnací soustavu 4×4 mají totožnou, výbavy jsou hodně podobné.

 

Nejvyšší výbava do předváděcích vozů

Prodejci často volí do předváděcích vozidel nejvyšší výbavu. Nějaké kilometry s nimi najedou, a pokud ne stojí vůz často dlouho na showroomu. V obou případech tyto okolnosti znamenají zajímavou cenu za nový nebo zánovní vůz v perfektním stavu. Tak tu máme například LED světlomety, osmnáctipalcová litá kola, čalounění v kůži, navigaci s velkým displejem, kamerový systém 360° nebo automatickou převodovku. Pochvalu si zaslouží velice pohodlná přední sedadla. Vzadu mají dostatek místa na kolena i vysocí cestující.

 

Pracovní schopnosti

Oba vozy mají podvozek je tvořený žebřinovým rámem. Spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy utáhnou bržděný přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. Na korbu můžete naložit až jednu tunu nákladu. V porovnáním s konvenčním řešením pevné zadní nápravy a listových per je podvozek mnohem pohodlnější na silnici. Lépe tlumí hluk a vibrace od kol. Ložná plocha má rozměr 2,46 m2. Po obvodu jsou tři upínací lišty systému C-Channel, které umožňují pomocí čtyř posuvných háků jednoduché upevnění nákladu. Zadní sklopná stěna má nosnost 500 kg a její výška nad zemí je 81 cm.

 

Silné motory

Pod kapotou obou vozů najdete naftový přeplňovaný čtyřválec 2,3l o výkonu 140 kW (190 koní) a s kroutícím momentem 450 Nm, se dvěma turbodmychadly v kombinaci se sedmistupňovým automatem. To bohatě stačí na tahání těžkých přívěsů nebo jízdu v nejnáročnějším terénu.

 

Terénní schopnosti

Vozy nabízejí tři režimy pohonu 4×4. Pohon pouze zadní nápravy, pohon všech kol a redukci. Standardně ve vozech funguje elektronická uzávěrka diferenciálu, která přibržďuje prokluzující kola. Vozy jsou vybaveny i mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu. Nechybí ani asistent jízdy z kopce, který brzdí sám tak, aby se auto neposunulo při sjezdu bokem.

 

Luděk Kortus, foto Renault-Nissan