Mitsubishi L200: Drsňák na práci i zábavu

14.07.2021
Jednotunový pickup Mitsubishi L 200 šesté generace, uvedený na český trh v září roku 2019, se chlubí robustním vzhledem a vylepšenými jízdními vlastnostmi na silnici i v terénu. Na autonaklik.cz je nyní ihned k dodání a za dobré ceny.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Mitsubishi L 200 je především pořádný makáč, který jezdí po celém světě v podmínkách, jaké si v Evropě neumíme představit. Do Indonéských dolů asi nebude mít litá kola, kůži a metalízu. Naštěstí všechny dvoustovky nemají tak těžký osud. Některé mají to štěstí, že mohou sloužit jako auta pro volný čas.

 

Hranatá brada a široká ramena

Nejvýraznějším prvkem L200 je přední maska je ve stylu současné modelové řady vozů Mitsubishi. Kapota je o 4 centimetry výš než u předchůdce. Z kabiny i ložné plochy vystupují mohutnější blatníky. Stoupající křivka oken a zaoblený přechod mezi kabinou a ložnou plochou byly v novém modelu naopak zachovány jako charakteristické rysy generací L 200.

 

Nový motor a nové bezpečnostní prvky

Nový dieselový motor DiD o objemu 2,268 l dává výkon 110 kW při 3500 otáčkách za minutu a točivý moment 400 Nm již od 2000 otáček. Akcelerace je hladká a lineární v celém rozsahu otáček. Nová šestistupňová převodovka zajišťuje hladké řazení a nízké otáčky motoru v dálničních rychlostech. Řidiče podporují nové bezpečnostní prvky. Mimo jiné systém sledování mrtvého úhlu s asistentem pro změnu jízdního pruhu, systém monitorování provozu za vozidlem nebo systém zmírňování následků čelní kolize.

 

Jízda po silnici

Kdyby se člověk nedíval z výšky přes ohromnou vysokou kapotu, mohl by si myslet, že sedí v osobáku. Kožené sedačky, automatická převodovka se sportovním režimem, pádla pod volantem a další komfortní a bezpečnostní prvky zpříjemňují jízdu po silnici. Ovládání pohonu všech kol se děje pomocí otočného voliče systému pohonu SUPER SELECT 4WD – II. Na suché silnici volíte pohon zadních kol, na mokré pak pohon všech kol. Přepínat pohon kol můžete až do rychlosti 100 km/h. Listové pružiny vzadu se přihlásí až na horších silnicích. Asi bych si uměl představit jezdit celý týden s prázdnou korbou, abych mohl na víkend naložit vše, co potřebuji pro nějaké hobby náročné na výbavu. Tu trochu nepohodlí na silnici bych mu odpustil, když toho umí tolik v terénu. Stejně tak spotřebu 9,5 litru.

 

Jízda v terénu

V terénu můžete volit režim s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem. Pro nejobtížnější situace jsou k dispozici redukce a uzávěra diferenciálu zadní nápravy. Jízdě v terénu napomáhá také elektronika. U přepínače systému pohonu se nachází dvě nová tlačítka. Jedno pro asistent sjíždění svahů a druhé pro přepínač “Off-road” s nastavením GRAVEL (štěrk), MUD/SNOW (bahno/sníh), SAND (písek) a ROCK (kameny).  Účelem je regulovat míru prokluzu kol, a tak co nejvíce zlepšit schopnosti v terénu a vyproštění vlastními silami v bahně či sněhu. Motor o objemu 2.3 litru má vlastních sil s takovou podporou skutečně hodně.

 

Luděk Kortus, foto Mitsubishi