Jeep Wrangler je jediným otevřeným offroadem na trhu
Označení nejlepší Jeep řady Wrangler vděčí svým legendárním schopnostem v terénu a bezkonkurenční technice, která v závislosti na stupni výbavy zahrnuje dva pokročilé systémy aktivního trvalého pohonu všech kol Command-Trac a Rock-Trac, elektronicky ovládanou uzávěrku předního a zadního diferenciálu Tru-Lock, 32palcové terénní pneumatiky BF Goodrich, prvotřídní úhly nájezdu, sjezdu a přejezdu, specifické ochranné kryty a lišty proti kamenům pro extrémní jízdu v terénu a také jedinečný elektronicky odpojitelný stabilizátor přední nápravy.
Nebe nad hlavou a celá kola ve vodě
Jeep Wrangler je jediným otevřeným offroadem na trhu. Vybaven je sklopným čelním oknem, odnímatelnými dveřmi a několika možnostmi střechy: hardtop, plátěná střecha, bez střechy a snadno obsluhovatelná elektricky ovládaná střecha Sky One-TouchTM. Všechny tyto možnosti umožňují maximální svobodu jízdy s nebem nad hlavou v jakémkoliv terénu a v jakémkoliv ročním období. Dveře vozu jsou vodotěsné, protože čára ponoru při brodění zasahuje až do výše kol. Wrangler má vynikající parametry také v křížení náprav, světlé výšce, trakci a ovladatelnosti, které jsou všechny klíčové pro zdolávání extrémního terénu.
Diesel nebo benzín
Paleta motorizací modelu Wrangler zahrnuje vznětový přeplňovaný motor 2.2 o výkonu 200 k a zážehový dvoulitr o výkonu 272 k. Benzínový čtyřválec nahradil dříve dostupný šestiválec a překonává jej točivým momentem i spotřebou. Oba motory jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou, která se u tohoto modelu objevuje poprvé a nabízí skvělý požitek z jízdy. Ať už jde o každodenní dojíždění nebo šplhání v extrémním terénu. Ve skladových vozech převažují Wranglery s naftovým motorem.
Verze a výbavy skladových vozů
Cenový rozdíl mezi krátkou dvoudveřovou verzí Wrangler a dlouhou čtyřdveřovou Wrangler Unlimited činí zhruba 100 tisíc korun. Dlouhé verze jsou oblíbenější, proto je v nich větší výběr. K dispozici jsou výbavové stupně Sahara a Rubicon. Sahara s lakovanými blatníky a pevnou střechou je určena do terénu i do města. Rubicon je maximalistická verze do nejtěžšího terénu. Má offroadové pneumatiky, plátěnou střechu, odolné černé lemy blatníků, zesílený offroadový podvozek.
18.6.2020, Luděk Kortus, foto Jeep