Jak jezdí elektrický Peugeot e-208?

31.03.2021
Peugeotu 208 se evidentně daří. V prvních dvou měsících letošního roku se stal nejprodávanějším vozem v Evropě. V České republice rovněž meziročně rostl, a to o 19,7 %. V rámci svého segmentu je na 12. místě. Je nabízen s širokou paletou motorů a jeho platforma umožňuje také stavbu plně elektrické verze. Jak se s ní jezdí?

Peugeot E-208

208 e-ALLURE PACK Elektromotor 100kW/136k

Od 8 324 Kč

Měsíčně bez DPH

Detail

Peugeot e-208 je nabízen ve čtyřech úrovních výbav se stejnou pohonnou jednotkou, která zahrnuje elektromotor o výkonu 136 koní a baterií o kapacitě 50 kWh. Výbava GT je třetí nejvyšší. Poznávacími prvky výbavy jsou mimo jiné full LED světlomety, černé čalounění stropu, 17palcová kola, couvací kamera, 10palcový displej, sportovní hliníkové pedály a dynamická sedadla se zesíleným bočním vedením.

 

Tři jízdní režimy

Zesílené boční vedení se hodí, protože elektromobily této velikosti mají všechny neskutečný odpich. V tomto případě se jedná o 260 Nm, které jsou k dispozici hned o nuly. Zrychlení 0-100 km/h za 8,3 není sice žádná závratná hodnota, ale počáteční zátah elektromotoru je v porovnání se spalovacími motory neobvykle silný. Vůz postupně svůj tah ztrácí, ale dotáhne to až na maximálních 150 km/h. Odezvu na plynový pedál lze upravit voličem jízdních režimů Eco, Normal a Sport. Ve sportu si skutečně užijete jízdu s perfektně vyváženým vozem s baterií v podlaze, ale radost netrvá dlouho, protože musíte brzy k nabíječce.

 

Dojezd

Při rozumném používání můžete počítat s dojezdem 280 km. Tabulky uvádí až 340 km a jiné až 450 km. Vůz nabízí dva stupně rekuperace nastavitelné na standardní řadící páce, která se používá také Peugeotů se spalovacím motorem a automatickou převodovkou. Mírná rekuperace brzdí podobně jako spalovací motor, silnější rekuperace umožňuje ovládat vůz pouze pedálem plynu. Jakmile získáte odhad na reakce, po většinu času nemusíte používat brzdu a najedete na jedněch destičkách rekordní počet kilometrů.

 

Komfort jízdy

Topení bývá v elektromobilech tabu. Každý, kdo chce v zimě dojet daleko, raději řídí v bundě. Peugeot e-208 používá výkonné topné prvky napájené vysokým napětím a technologii tepelného čerpadla, která snižuje vliv na dojezd. Takže si můžete svléct bundu a zapadnout do alcantarových sportovních sedaček. Peugeot 208 přinesl také novou generaci uspořádání peugeot i-Cockpit. Na přístrojové desce se zobrazují informace holograficky ve 3D. Ty důležitější údaje jsou blíž a méně důležité se zobrazují hlouběji.

 

Dobíjení

Jsou možné tři způsoby dobíjení. Přes klasickou domácí zásuvku trvá nabití asi 16 hodin. Přes wallbox v případě třífázového proudu (11kW) zabere nabití asi 5 hodin, v případě jednofázového proudu (7,4 kW) trvá nabití 8 hodin. Na rychlonabíjecí stanici snese nabíjecí výkon až 100 kW a na 80 procent se dobije za 30 minut.

 

Luděk Kortus, foto Peugeot