Jak funguje plug-in hybridní pohon v Mitsubishi Outlander PHEV
Outlander PHEV má pod kapotou benzínový motor 2,4 litru. Déle generátor na výrobu elektřiny, který je na něj napojen. Další součástí systému jsou dva elektromotory pro pohon náprav (4×4) a samozřejmě akumulátor, který je možné nabíjet také ze sítě. Vůz má tři jízdní režimy. Během jízdy se střídají automaticky v zájmu nejnižší spotřeby:
- Čistě elektrický jízdní režim
Vůz je poháněn předním a zadním elektromotorem, energie se čerpá z baterie. Spouští se při rozjezdu, ve městě a při ustálené rychlosti pod 135 km/h.
- Sériový hybridní režim
Vůz je poháněn elektromotory. Spalovací motor pohání generátor, který dobíjí baterii za jízdy. Spouští se při jízdě do kopce nebo při předjíždění pod 135 km/h.
- Paralelní hybridní režim
Spalovací motor pohání přední kola. Přední elektromotor pomáhá spalovacímu motoru + zadní elektromotor pohání zadní kola. Režim se aktivuje při rychlostech nad 135 km/h.
Dobíjení
První možností je rekuperace energie při jízdě z kopce. Dále se akumulátor může dobíjet generátorem poháněným spalovacím motorem. Třetí možností je dobíjení ze zásuvky 230 V, 16 A, které trvá 4 hodiny. Nabití přes rychlonabíjecí stanice do 80 procent kapacity baterie zabere 25 minut.
Jízdní výkony
Systém může podat výkon až 224 k. Kombinovaná spotřeba podle NEDC může být až 1,8 l. Dojezd s plnou nádrží i baterií až 880 km. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí 54 km.
Funkce elektrocentrály
Dvě palubní zásuvky o výkonu až 1500 W mohou energií z baterie napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku a poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích. Po úplném nabití a natankování může přes instalaci V2H (Vehicle-to-Home) zajistit dost energie pro typickou domácnost po dobu až 10 dnů.
Luděk Kortus, foto: Mitsubishi