Hyundai Tucson: Úsporný plug-in hybrid
Hyundai Tucson
1.6 T-GDI MHEV Smart
Od 8 299 Kč
Měsíčně bez DPH
Tucsony čtvrté generace – hybridní verze, vznětové a zážehové motory včetně variant s 48 V mild-hybridním pohonem – se objevily v českých showroomech značky Hyundai na konci roku 2020. Na jaře přišla plug-in hybridní verze a stupeň výbavy N Line. Výroba probíhá v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích. Testovali jsme pro vás plug-in hybridní verzi 1.6 T GDI PHEV 4×4 s šestistupňovou automatickou převodovkou ve výbavě Style.
Parametrická skrytá světla denního svícení
Designéři vyvíjeli Hyundai Tucson prostřednictvím geometrických algoritmů, známých jako „parametrická dynamika“. V celém designu tohoto SUV se opakují výrazné geometrické motivy zvané „parametrické drahokamy“. Jsou viditelným stylistickým prvkem také při pohledu z profilu. Ve stejném duchu pokračují i zadní světla. Hlavní světlomety s LED technologií jsou umístěny v náraznících a integrují v sobě mlhovky i přisvěcování do zatáčky.
Technologie a konektivita
Řidič má k dispozici digitální, kompletně konfigurovatelný 10,25“ přístrojový panel a 10,25“ displej multimediálního systému. Prostřednictvím mobilní aplikace Bluelink může mimo jiné vyhledávat polohu svého vozidla, zamykat nebo odemykat na dálku jeho dveře, nebo například kontrolovat množství paliva v nádrži.
Nové bezpečnostní prvky
Kamery pokrývající okolí vozidla řídí nouzové brzdění před hrozící srážkou také při odbočování vlevo na křižovatce nebo i při couvání. Prémiovou novinkou jsou širokoúhlé kamery na obou stranách vozidla v zrcátkách, které zobrazují na displeji přístrojové desky pohled dozadu podle toho, který ukazatel směru je spuštěný.
Plug-in hybridní pohon
Přeplňovaný benzínový motor 1.6 T-GDI doplňuje elektromotor o výkonu 67 kW, který napájí sada akumulátorů o kapacitě 13,8 kWh. Maximální systémový výkon činí 195 kW/265 koní a točivý moment 350 Nm. Udávaný dojezd na čistě elektrický pohon je přes 60 km. S nabitou baterií jsme po městě na hybridní režim jezdili se spotřebou 3,6 litru. Když asi po sto kilometrech klesne úroveň nabití na čtvrtinu, možnost čistě elektrické jízdy je vyloučena, aby bylo vždy dostatek energie pro hybridní režim. Když jsme se spoléhali pouze na rekuperaci a baterii nedobíjeli externě, spotřeba vzrostla na 7 litrů.
Pohon všech kol s adaptivními tlumiči
Vůz byl vybaven adaptivními tlumiči. S tím souvisí i možnosti nastavení komfortního, sportovního nebo ECO jízdního režimu. Pohon všech kol pak nabízí tři dodatečné terénní režimy – Mud (bláto), Sand (písek) a Snow (sníh).
Luděk Kortus, foto autor