Hyundai Santa Fe: Velké SUV s prémiovým charakterem

24.06.2021
Evropská vlajková loď značky Hyundai je na autonaklik.cz k okamžitému odběru v dobrých výbavách se silným naftovým motorem. Zaujme skvělým designem zvenku i uvnitř a přináší nové bezpečnostní asistenty, které zabraňují srážce nejen při jízdě vpřed, ale i vzad.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Změny při loňské modernizaci se dotkly především designu a pohonných ústrojí. Konvenční nabídka zůstává v podobě 2.2 CRDI s osmistupňovým automatem. Spolu s 1.6 T-GDI HEV jsou k dispozici jako 4×2 nebo 4×4. Třetí dostupný model je nabíjecí plug-in hybrid 1.6 T-GDI PHEV výhradně s pohonem všech kol. Všechny verze mohou být pětimístné nebo sedmimístné. Na autonaklik.cz jsou aktuálně k dispozici nejprodávanější verze 2.2 CRDI.

 

Nový design

Přepracovaná je především mohutná příď s novým grilem, nárazníky a světly. V zadní části je hlavní změnou dekorativní spojení zadních světel červenou linií a nové tvary nárazníků. V interiéru došlo k největší změně ve zpracování středového tunelu s novými ovládacími prvky, které zabraňují nebezpečnému tápání na displeji. Automatická převodovka má tlačítkový volič, jízdní režimy pro silnici a terén se volí pomocí otočného ovladače. Důležité funkce jako klimatizace a volby v menu infotainmentu se ovládají také pomocí tlačítek. Méně používané funkce lze vyvolat dotykově.

 

Jízda s nadhledem

Výška pozice řidiče nad vozovkou umožňuje krásný přehled o situaci před Vámi. Interiér s kvalitními materiály, velkorysým prostorem a špičkovou technikou vyvolává pocit luxusu. Sedačky jsou velice komfortní a v nejvyšších výbavách jsou vyvedeny v perforované kůži s odvětráváním. Novinkou v interiéru je plovoucí středová konzola s ovládacími prvky, dynamický digitální panel přístrojů a širokoúhlý displej navigace. Prémiový dojem završuje hifi systém Krell.

 

Dynamika na všech cestách

Potřebnou živost dává vozu naftový čtyřválec o výkonu 202 k (148 kW) s maximálním točivým momentem 440 Nm. Je spojený s novou 8stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT.  Díky hliníkovému bloku je motor o 19,5 kilogramu lehčí než předchůdce. Pohon všech kol se chová podle zvoleného jízdního režimu. Při Eko žene jenom přední kola, při Comfortu jde 20 procent momentu na zadní kola a při režimu Sport se rozděluje v poměru 50/50. Režim Smart volí správný poměr rozdělení točivého momentu mezi nápravy automaticky podle jízdních podmínek. Do terénu jsou pak k dispozici režimy Sníh, Bláto a Písek doplněné o asistent jízdy z kopce.

 

Komfortní a bezpečnostní funkce

 V nejvyšší výbavě má Santa Fe bezpočet komfortních a bezpečnostních prvků. Z nich nejzajímavější se ukázal kamerový systém, který nejen že ukazuje okolí vozu 360°, ale i zobrazuje při spuštění blinkru celou oblast mrtvého úhlu na digitálním přístrojovém štítu. Pomocí kamer a senzorů se vůz orientuje při dálkově ovládaném parkování. Na kamery, senzory a radary jsou napojeny další chytré funkce jako je hlídání provozu za vozidlem nebo nouzové zastavení před překážkou při couvání a manipulaci na místě. Součástí systému je i asistent pro jízdu na dálnici, který udržuje vzdálenost od vozidel vpředu a vede vozidlo v pruhu aktivními zásahy do řízení.

Luděk Kortus, foto Hyundai