Hyundai i10: Dospělé malé auto
Pětidveřový, pětimístný hatchback z třídy malých vozů Hyundai i10 je nabízen s tříválcem 1.0i/49 kW, čtyřválcem 1.2i/62 kW a přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI/73 kW, které jsou spojeny s pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatizovanou převodovkou. K dispozici je v pěti různých úrovních výbavy.
Sportovní vzhled
Oproti předchůdci je i10 nižší, širší a má delší rozvor. Sportovní dojem podporují dvoubarevná provedení s odlišnou barvou střechy, speciálně umístěné diody denního svícení v mřížce chladiče a až šestnáctipalcová kola s nízko profilovými pneumatikami. S vnějším vzhledem dobře ladí dvoubarevná palubní deska s voštinovým vzorem, který přechází do výplní dveří.
Výbava z vyšších tříd
Na osmi palcovém displeji s navigací lze zobrazit Android i Apple, k dispozici je bezdrátové nabíjení telefonu a aplikace pro vzdálený přístup. Multifunkční kamerou vpředu dokáže číst dopravní značky, udržovat vůz v pruhu, přepínat světla a podporovat nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců. Komfortní parkování zajišťují parkovací senzory a zpětná kamera. Vyhřívané jsou nejen přední sedačky, ale i volant. Klimatizace je digitální a vůz se startuje tlačítkem.
Praktičnost a prostornost
Řidič má k dispozici pohodlnou sedačku vybavenou loketní opěrkou. Volant je pouze výškově nastavitelný, ale optimální poloha se díky výškovému nastavení sedačky hledá dobře. Na zadních sedadlech se pohodlně svezou dvě dospělé osoby. Nad hlavou a před koleny mají dostatek místa i skuteční dlouháni. Zavazadlový prostor má dvojitou podlahu a maximální objem 252 litrů. Sklápění zadních sedaček se ovládá pohodlně jednou rukou.
Jízdní vlastnosti
Motor o výkonu 49 kW sice neuděluje vozu oslnivé zrychlení, ale zato nabízí spotřebu reálně kolem 5 litrů. Palubní počítač ukazoval 5,1 l/100 km. I na nízkých pneumatikách je podvozek stále pohodlný. Výhodou nízkých pneumatik na velkých kolech je mimořádný pocit jistoty ve vedení stopy. Jak v zatáčkách okresních silnic, tak v přímém směru na dálnici. Přestože je Hyundai i10 vůz do města, i cestování po dálnici je příjemné díky dlouhé pětce a dobře odhlučněnému motoru.
Luděk Kortus, foto Hyundai