Hybrid sem, hybrid tam, hybrid, kam se podívám.
Všichni známe tuto značku pod třemi jasnými výrazy, jimiž jsou houževnatost, ovladatelnost a bezpečnost. Bezesporu se můžeme bavit o tom, že pro lidi, kteří mají rádi poctivé vozy s posláním zábavnosti a dobrodružnosti, nelze udělat krok vedle.
Ale co takhle Subaru versus rok 2020 a aktuální trendy v automobilovém světě?
Celosvětově uznávaný model, který se prodává již od roku 1997, se nyní zapojuje do globálního trendu. Jedná se o Subaru Forester s dovětkem e Boxer. Mísí tedy dvoulitrový zážehový čtyřválec o objemu 1995 cm3 a elektromotor s výkonem 12,3 kW.
Elektromotor není v této variantě zamýšlený tak, jak je to u ostatních kolegů jiných značek. Samotný dojezd s elektromotorem (bez využití palivového motoru) je pouhých 1.6 km. To není mnoho. K čemu je tedy elektromotor určený?
Spotřeba by měla klesnout o 11 % (samozřejmě nižší emise) a rozjezdy za doprovodu automatické převodovky CVT jsou mnohem plynulejší.
Venkovní změny nejsou tolik razantní pro modelový rok 2020, kromě nových led světel a dalších „drobností“, ale zásadní změny proběhly uvnitř vozu.
Interiér dostal komplet nový vzhled – od sedadel, včetně koženého provedení (černá/hnědá barva) po zbrusu nový infotainment.
Velice dobře funguje screening řidiče, který navazuje na další funkce.
První velice užitečná funkce je přizpůsobení sedadel podle řidiče. Vůz si kamerou ověří, kdo jde vůz řídit a posléze přizpůsobí sedačku do předchozího nastavení – jak řidič seděl naposledy.
Druhá funkce je hlídání pozornosti řidiče – upozorní váš vždy, když nedáváte za jízdy pozor nebo vypadáte unavení. Tyto funkce jsou velmi intuitivní a postupně si na řidiče „zvykají“ a učí se.
Díky hybridnímu pohonu řidič získá opravdu nižší spotřebu, jen zbyde méně místa v zadní části vozu, respektive na podlaze kufru. Tam, kde se obvykle vozí rezervní kolo, bude řidič vozit akumulátory. To je ale vcelku jasné. Nezbyde než vozit opravnou sadu.
Neměli bychom opomenout další novinku pro nový Forester a de facto i pro další modely. Změnila se platforma, na které model stojí. Jedná se o novou etapu, tedy platformu SGP (Subaru Global Platform). Ta je poprvé v historii vyráběna za pomoci vysokotepelného lisování. Materiálově je navýšena vysokopevnostní ocel poměrově o 10 %.
Tato platforma je nejen pevnější, ale snižuje těžiště, takže jsou vozy mnohem stabilnější (ale také tužší). SGB také klade daleko větší důraz na bezpečnost.
Pokud byste měli zájem o tento vůz, podívejte se rozhodně na náš výběr na webu. V brzké době se bude nabídka modelů Subaru dále rozšiřovat.