Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 4×4: Už pouze skladem
Honda CR-V byla uvedena na trh na trh v roce 1995 a od roku 2018 tu máme nejnovější generaci. Honda v aktuální generaci nejprve opustila naftové motory, a nyní opouští i spalovací motory bez podpory elektřiny. Ve skladových zásobách je tedy k dispozici pouze přeplňovaná benzínová jednapětka. Jako nový lze objednat pouze hybridní pohon s atmosférickým dvoulitrem.
Prostorná kabina
Honda CR-V se v poslední generaci může pochlubit nárůstem vnitřních rozměrů. Z prodlouženého rozvoru těží kabina i kufr. Nástup na zadní sedadla je u kompaktních SUV většinou obtížný. Nová CR-V má nástupní otvor větší a dveře jdou více otevřít. Takže neokopáváte sloupek a dolní roh dveří. Práh je zaoblený speciálně kvůli tomu, abyste se o něj při vystupování neušpinili. Sedačky vzadu je možné sklopit jedním pohybem tak, že vytvoří s podlahou kufru jednu rovinu. Páté dveře můžete otevřít pohybem nohy pod nárazníkem.
Svižná a tichá jízda
Variabilní časování ventilů VTEC je specialitou Hondy. Motor má díky němu vysoký rozsah pracovních otáček od dvou do šesti tisíc. V nízkých otáčkách budete mít dobrou spotřebu. Nechte ho pořádně vytočit a zjistíte, že v něm dřímá sportovní duch. Výkon zvýšený turbodmychadlem stačí na zábavné ježdění a podvozek vám k němu bude velmi dobře asistovat. Stabilizační elektronika provádí mimo jiné nepostřehnutelné zásahy do brzd při zatáčení, aby omezila nedotáčivost. Hluk v kabině je potlačován i aktivně pomocí vysílání rušících frekvencí z reproduktorů.
Převodovka CVT a pohon všech kol
Vůz s pohonem všech kol a převodovkou CVT má dostatečnou sílu na tažení brzděného o hmotnosti přívěsu až 1500 kg. Převodovka CVT přenáší výkon 142 kW a točivý moment 240 Nm bez zbytečných prodlev a zkrátit reakci na plyn můžete podřazením virtuálního převodového stupně pomocí pádla pod volantem. Navíc vůz s převodovkou CVT není vybaven systémem start-stop, takže ani na křižovatkách nebudete zdržovat. Podvozek 4×4 se světlou výškou 201 mm poskytuje vynikající komfort a přidává celému vozu na jistotě v zatáčkách a na různých druzích povrchů se zhoršenou přilnavostí.
Luděk Kortus, foto: Honda