Grandland X Plug In Hybrid4: Nenápadná raketa od Opelu

04.10.2021
Opel Grandland X Plug in Hybrid4 je označení pro vůz s pohonem všech kol, se zážehovým motorem 1.6 litru propojeným s 8stupňovou automatickou převodovkou, vysokonapěťovou Li-ion baterií a pomocnými elektromotory vpředu a vzadu. Celkový systémový výkon může krátkodobě dosáhnout až 221 kW (300 koní). Nejvýkonnější Grandland X je nyní k dostání na autonaklik.cz ihned a za akční cenu.   
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Grandland X je největší SUV značky Opel. Na autonaklik.cz si můžete vybrat celou řadu motorizací a výbav připravených ihned k odběru. Vrcholná varianta s pohonem všech kol nabízí jak možnost úsporné jízdy, tak adrenalinový zážitek ze zrychlení, kterým překvapíte nejednoho pouličního závodníka.

 

Plug In hybridní ústrojí

 Základem je šestnáctistovka naladěná na maximální výkon 147 kW při 6 000 otáčkách

a točivý moment 300 Nm při 3000 otáčkách. Do těchto hodnost zasahují elektromotory s okamžitým nástupem točivého momentu dopované vysokonapěťovou Li-Ion baterií o kapacitě 13,2 kWh. Elektromotor integrovaný v převodovce nabízí 81 kW a elektromotor integrovaný v zadní nápravě 83 kW. Celkový systémový výkon tak dosahuje 221 kW (300 k) a točivý moment 520 Nm. S těmito parametry vůz dosahuje rychlosti až 235 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,1 s. S nabitou baterií výrobce udává kombinovanou spotřebu 1,5 litru. Nabití baterie trvá z wallboxu asi 2 hodiny a udávaný dojezd je 57 km. Vůz splňuje emise na získání “elektrické” registrační značky, která přináší majiteli výhody při parkování ve městech.

 

Osmistupňový automat

 Stejně jako u nevlastních sourozenců z PSA (modelů značek Peugeot, Citroën a DS)

je převodovka Grandlandu X řazená pulzním joystickem. Převodovka pozná, co po ní řidič chce. Když při předjíždění kopnete do pedálu, tak podřadí z osmičky na čtyřku. Když kopnete méně, podřadí jen na šestku. Všechny změny režimů pohonu probíhají tiše a tudíž nepozorovaně. Vůz se vždy rozjíždí na elektřinu a pokud není zvolený čistě elektrický režim, připojují se jednotlivé elektromotory podle potřeby. V čistě elektrickém režimu může vůz jet rychlostí až 135 km/h. Baterie vozu se dobíjí rekuperačním brzděním a je možné ji dobíjet i jízdou a také šetřit energii v baterii na pozdější využití. Kromě toho lze volit i jízdní režimy Sport a ECO. Mění se odezva na pedál plynu, tuhost řízení a algoritmy řazení. Mód 4WD zapojuje permanentně oba elektromotory pro lepší trakci na kluzkém povrchu.

 

Nejvyšší výbava Ultimate

 Kromě velkých dvoubarevných kol ji zvenku poznáte podle černých zrcátek, černé střechy a stříbrných střešních lišt. Světelný podpis této výbavy zajišťují LED AFL světlomety. Komfort posádky zajišťují ergonomická přední sedadla a o dobrý poslech se stará audiosystém Denon s osmi reproduktory a subwooferem. Telefony lze napojit prostřednictvím Car Play a Android auto. Infotainment Navi 5.0 IntelliLink má úhlopříčku 20,3 cm a zobrazuje 360° obraz kamerového systému.

 

Luděk Kortus, foto Opel