24.4.2020, text: Luděk Kortus, foto: Volkswagen

Golf 7 neřekl své poslední slovo
Každý rok se přibližně jeden milion lidí rozhodne pro nový Golf. Na trhu je již osmá generace s volitelnými technologickými inovacemi jako jsou hybridní pohony, zařízení pro komunikaci s ostatními vozy a silniční infrastrukturou Car2X, semi-autonomní systém Travel Assist pro pohodlnější cestování, prediktivní tempomat upravující rychlost do zatáček na základě dat z GPS nebo inteligentní světla LED matrix, která umí vystínovat nejen auta, ale i oslňující odrazy z dopravního značení.
Osmičkový Golf narostl do délky, ale v interiéru se rozměry nezvětšovaly. Největší změnou v exteriéru je více skloněná střecha vzad, více zaoblená kapota směrem k nové masce světlům a nárazníkům. Při pohledu zezadu jsou si vozy až na jiný tvar svítilen dost podobné. Největší změnou v interiéru je nahrazení většiny tlačítek ovládáním přes velký dotykový displej. V osmé generaci se již nebude vyrábět třídveřová karoserie, MPV Sportsvan, ani plně elektrický e-Golf. Z karosářských variant je tedy na výběr jen pětidveřový hatchback nebo kombi.
Volkswagen v posledních čtyřech generacích měnil základní tvary golfu velmi opatrně. Radikální změna by mohla vyvolat u velkého procenta zákazníků kritiku. U tak úspěšného modelu by mohlo být riskantní zadávat důvod k jakýmkoli kontroverzím. Spolehlivou taktikou je přenášet časem vypilovanou nadčasovost z generace na generaci. Sedmička v preciznosti designu snese porovnání s osmičkou a najdou se i zákazníci, kterým se starší model bude líbit víc. Většinou se v generacích golfů orientují jen jejich majitelé a fanoušci. Vozy posledních generací jsou si hodně podobné lidé se v nich obvykle nevyznají.
Sedmičkový Golf prošel modernizací v roce 2017. Ta přinesla větší displeje zábavních systémů a u nejvyšších verzí ovládání gesty. Pod volantem se již nachází digitální panel přístrojů se zobrazením navigace. Skladové golfy také mohou být vybaveny nouzovým brzděním City reagujícím i na chodce nebo částečně automatizovanou jízdou v dopravní koloně až do rychlosti 60 km/h. Dále mohou být vybaveny parkovacím asistentem a také asistentem pro couvání s přívěsem. Xenonové světlomety používané před modernizací byly nahrazeny příplatkovými LED světlomety s automatickou funkcí a zadní LED svítilny jsou na vozech již od základních verzí.
Modernizaci doplnilo uvedení nových motorů. Novinkou v sedmičce byl přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI EVO 110 kW s deaktivací dvou válců. Golf 7 byl v posledním modelovém roce k dispozici s dalšími motorizacemi 1.0 TSI (85 kW), 1.5 TSI EVO (96 kW) s deaktivací všech válců a funkcí plachtění, 1.5 TGI (96 kW) na CNG nebo 2.0 TSI (221 kW) určeném pro sportovní verze. Vznětové motory jsou zastoupeny jednotkami 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW). K motorům jsou volitelné manuální převodovky a ve své době nová převodovka DSG 7.
Golf 7 je nabízen ve třech výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline. Jmenujme jen hlavní prvky, protože výbavy skladových vozů budou různě kombinované s příplatkovými položkami. Základní verze má halogenové světlomety, informační a zábavní dotykový systém Composition Colour, klimatizaci a plechová kola s kryty. Střední výbava nabízí šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant a parkovací senzory. Nejvyšší výbava obsahuje sedmnáctipalcová kola, dvouzónovou klimatizaci a LED světlomety.
Nabídka golfů a možností volby je na našem serveru zatím široká. Očekáváme však, že s uvolňováním opatření se budou zásoby u dealerů ztenčovat, a že se poslední nové nadčasové golfy sedmé generace brzy rozjedou po našich silnicích.
Pokud vás Golf zaujal, na naši nabídku se můžete podívat ZDE.