Golf 7 neřekl své poslední slovo

26.04.2020
Koronavirová přestávka ve výrobě a prodeji způsobila na českém trhu situaci, ve které je na skladech u dealerů více golfů odcházející sedmé generace než golfů nových, generace osmé. Po náběhu výroby se zákazníci slev na nový Golf 8 pravděpodobně nedočkají, protože se jedná o nejprodávanější auto v Evropě. Ale sedmička představuje aktuálně dobrou příležitost, jak si pořídit ikonu nižší střední třídy se zajímavými slevami.

Každý rok se přibližně jeden milion lidí rozhodne pro nový Golf. Na trhu je již osmá generace s volitelnými technologickými inovacemi jako jsou hybridní pohony, zařízení pro komunikaci s ostatními vozy a silniční infrastrukturou Car2X, semi-autonomní systém Travel Assist pro pohodlnější cestování, prediktivní tempomat upravující rychlost do zatáček na základě dat z GPS nebo inteligentní světla LED matrix, která umí vystínovat nejen auta, ale i oslňující odrazy z dopravního značení.

Osmičkový Golf narostl do délky, ale v interiéru se rozměry nezvětšovaly. Největší změnou v exteriéru je více skloněná střecha vzad, více zaoblená kapota směrem k nové masce světlům a nárazníkům. Při pohledu zezadu jsou si vozy až na jiný tvar svítilen dost podobné. Největší změnou v interiéru je nahrazení většiny tlačítek ovládáním přes velký dotykový displej. V osmé generaci se již nebude vyrábět třídveřová karoserie, MPV Sportsvan, ani plně elektrický e-Golf. Z karosářských variant je tedy na výběr jen pětidveřový hatchback nebo kombi.

Volkswagen v posledních čtyřech generacích měnil základní tvary golfu velmi opatrně. Radikální změna by mohla vyvolat u velkého procenta zákazníků kritiku. U tak úspěšného modelu by mohlo být riskantní zadávat důvod k jakýmkoli kontroverzím. Spolehlivou taktikou je přenášet časem vypilovanou nadčasovost z generace na generaci. Sedmička v preciznosti designu snese porovnání s osmičkou a najdou se i zákazníci, kterým se starší model bude líbit víc. Většinou se v generacích golfů orientují jen jejich majitelé a fanoušci. Vozy posledních generací jsou si hodně podobné lidé se v nich obvykle nevyznají.

Sedmičkový Golf prošel modernizací v roce 2017. Ta přinesla větší displeje zábavních systémů a u nejvyšších verzí ovládání gesty. Pod volantem se již nachází digitální panel přístrojů se zobrazením navigace. Skladové golfy také mohou být vybaveny nouzovým brzděním City reagujícím i na chodce nebo částečně automatizovanou jízdou v dopravní koloně až do rychlosti 60 km/h. Dále mohou být vybaveny parkovacím asistentem a také asistentem pro couvání s přívěsem. Xenonové světlomety používané před modernizací byly nahrazeny příplatkovými LED světlomety s automatickou funkcí a zadní LED svítilny jsou na vozech již od základních verzí.

Modernizaci doplnilo uvedení nových motorů. Novinkou v sedmičce byl přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI EVO 110 kW s deaktivací dvou válců. Golf 7 byl v posledním modelovém roce k dispozici s dalšími motorizacemi 1.0 TSI (85 kW), 1.5 TSI EVO (96 kW) s deaktivací všech válců a funkcí plachtění, 1.5 TGI (96 kW) na CNG nebo 2.0 TSI (221 kW) určeném pro sportovní verze. Vznětové motory jsou zastoupeny jednotkami 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW). K motorům jsou volitelné manuální převodovky a ve své době nová převodovka DSG 7.

Golf 7 je nabízen ve třech výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline. Jmenujme jen hlavní prvky, protože výbavy skladových vozů budou různě kombinované s příplatkovými položkami. Základní verze má halogenové světlomety, informační a zábavní dotykový systém Composition Colour, klimatizaci a plechová kola s kryty. Střední výbava nabízí šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant a parkovací senzory. Nejvyšší výbava obsahuje sedmnáctipalcová kola, dvouzónovou klimatizaci a LED světlomety.

Nabídka golfů a možností volby je na našem serveru zatím široká. Očekáváme však, že s uvolňováním opatření se budou zásoby u dealerů ztenčovat, a že se poslední nové nadčasové golfy sedmé generace brzy rozjedou po našich silnicích.

Pokud vás Golf zaujal, na naši nabídku se můžete podívat ZDE.

24.4.2020, text: Luděk Kortus, foto: Volkswagen