Ford Tourneo Custom Active: Osobní dodávka pro dobrodružství v přírodě

06.12.2021
Ford Tourneo Custom Active je dobrodružně koncipovaný model, který přináší vzhled inspirovaný vozy SUV, specifické vybavení interiéru a pro lepší záběr v terénu mechanický samosvorný diferenciál.  
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Tourneo Custom je aktuálně k dispozici ve čtyřech výbavách: Titanium, Titanium X, Sport a Active ve dvou rozvorech po osmi místech včetně řidiče. Vybrat je možné z následujících variant motoru 2.0 EcoBlue: 96kW/130k mHEV, 110kW/150k mHEV s manuální převodovkou a 125kW/170k s automatem. Mezi skladovými vozy jistě najdete loňskou konfiguraci 136 kW/185k s mildhybridním pohonem mHEV a šestistupňovým manuálem. Té se právě týká náš článek.

 

Design inspirovaný vozy SUV

 Každá z výbav Tourneo Custom má své specifické znaky. V případě verze Active, která vypadá dobře ve všech barvách, u nás vyhrává oranžová metalíza. Nechá nejlépe vyniknout černým doplňkům a aplikacím na laku. Dvoubarevná kola černo-stříbrná kola ladí s černými doplňky a kovovými designy na náraznících a bočních nášlapech. Zdařilý celek doplňují střešní ližiny a specifická maska chladiče. Do interiéru se výbava Active propisuje částečně koženým čalouněním a modrým dekorem přístrojového štítu.

 

Variabilní interiér

 Ford má svůj systém uchycení samostatných sedaček v pevných bodech. Jednotlivé sedačky lze sklápět, sklopené postavit pro šetření místem nebo je zcela vyjmout. Do úchytů v podlaze je možné umístit například držáky na kola z originálního příslušenství. Sedačky sice něco váží, ale silný člověk si s nimi poradí. Druhou řadu sedadel je také možné otočit do protisměru a vytvořit takzvané konferenční uspořádání. My jsme zvolili úplné vyjmutí, protože jsme se rozhodli vůz využít k přespání jako pojízdný stan. Při zabydlení vozu se ukázalo, kolik má Tourneo Custom různých odkládacích prostor nejen vpředu u řidiče a spolujezdce, ale i “nákladovém” prostoru.

 

Samosvorný diferenciál

Odebráním šesti sedaček se vůz odlehčil hrubým odhadem o 150 kilo, což ještě znásobilo příjemný pocit z dynamiky vozu na silnici, ovšem mělo by nám to ubrat na schopnosti vyjet do kopce po travnatém pozemku v destinaci. Pravděpodobně díky samosvornému diferenciálu jsme domácímu neponičili trávník, tak jako ostatní hosté. Diferenciál automaticky přenáší sílu na kolo s vyšší trakcí a udržuje na kluzkém povrchu stabilní stopu.

 

Mild hybrid

Motor 2.0 EcoBlue 136kW/185k posiluje mild hybridní systém 48 V se startérem-generátorem a mild hybridní baterií. Generátor zajišťuje rekuperaci energie do akumulátoru, který vozu krátkodobě pomáhá při rozjezdech, usnadňuje startování a umožňuje vypínat motor ještě před zastavením na křižovatce. Silný motor láká ke svižné jízdě, přesto jsme všechny profily jak město, dálnici, silnici I. třídy a okresky zvládli se spotřebou 8,5 litru.

Luděk Kortus, foto