Ford S-Max: Velké rodinné MPV
Nabídka S-MAXU zahrnuje tři stupně výbavy Titanium, ST-Line a Vignale. Základní motorizací je naftový dvoulitr 110 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Následuje 2,5 litrový benzinový hybrid 140 kW s pohonem předních kol a převodovkou eCVT a třetí možnost představuje 2.0 Ecoblue 140 kW s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Třetí řadu sedadel je možné objednat do každé výbavy.
Variabilita sedadel
I když je S-MAX menší sourozenec Fordu Galaxy, jeho přepravní kapacita je skutečně velká. Ve dvousedadlovém uspořádání naložíte až 2020 litrů nákladu. Všechna sedadla se sklápí do roviny. Dvě sklopná sedadla ve třetí řadě jsou určena i pro přepravu dospělých osob. Sedadla se dolů se sklápí elektricky a nahoru ručně. Pro snadný přístup do druhé řady jediným pohybem odsunete a sklopíte krajní sedadla ve druhé řadě. Proto nejsou potřeba zadní posuvné dveře.
Pomocníci řidiče
Zvýšená pozice za volantem přináší jednak dobrý výhled a také příjemné nastupování a vystupování. Téměř 5 metrů dlouhé auto se velmi dobře ovládá díky mnoha pomocníkům. Je k dispozici například adaptivní tempomat, vedení v pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Pro manévry na parkovišti jsou tu užiteční pomocníci jako aktivní parkovací systém a kamery vpředu i vzadu. Vůz umí upozornit na provoz za vozidlem při vyjíždění z řady. Elektrický posilovač řízení jde v nižších rychlostech zlehka, ve vyšších rychlostech ztuhne. Umí reagovat i na boční vítr a potlačuje nechtěné vibrace při jízdě po rozbité silnici.
Obratný podvozek
Fordy jsou známé vyspělým zavěšením kol a ani S-MAX není výjimkou. Vůz je sebejistý i na horších silnicích. Systém pohonu všech kol rozděluje moment mezi přední kola k omezení nedotáčivosti. Dlouhý S-MAX se tak velice obratně stáčí i do prudkých oblouků. Automatická převodovka s kruhovým ovladačem umožňuje řadit i pádly pod volantem. Udržuje vůz v co možná nejnižších otáčkách v zájmu nízké spotřeby. Umí však změnit řadící algoritmus. Podle stylu jízdy se může chovat i velice sportovně.
Vynikající viditelnost
Velké čelní sklo je vyhřívané, takže nemusíte v zimě škrábat a nemlží se. Protiběžné stěrače stírají většinu plochy a trysky přímo ve stírátkách zvyšují efektivitu čištění. Viditelnost v noci zvyšují automatické LED světlomety, které stínují vozidla vpředu a okolí zalévají jasným světlem.
Luděk Kortus, foto Ford