Ford Ranger: Čtyři speciální edice

22.12.2021
Nový Ford Ranger již měl sice premiéru, ovšem bude trvat minimálně do června příštího roku, než se objeví v showroomech dealerů. Ford proto vylepšil nabídku stávající generace pickupů čtyřmi speciálními edicemi.
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Každou z edic – MS-RT, Stormtrak, Wolftrak a Raptor Special Edition – jsme měli možnost otestovat na akci Fordu v areálu Hungaroringu. Všechny edice jsou nabízeny s naftovými dvoulitry, pohonem zadní nápravy s přiřaditelným předkem, redukcí, asistentem pro jízdu z kopce, uzávěrkou zadního diferenciálu a desetistupňovou automatickou převodovku z Fordu Mustang, stavěnou na obrovský kroutící moment. Určité odlišnosti jsou mezi nimi ve výkonu a kroutícím momentu motoru, v konstrukci zadní nápravy, v řešení uzavírání ložné plochy, ale především v designových prvcích jako jsou rámy, kola, přední grily a nárazníky. Odlišnosti najdeme také uvnitř, a to především v designu sedaček a barvách ozdobného prošívání.

Ranger MS-RT           

Ačkoli tato edice v České republice nebude nabízena, může inspirovat k individuálním objednávkám doplňků, které propůjčí Rangeru streetový styl. V Evropě je MS-RT edice k dostání jako double cab nebo s menší kabinou a delší ložnou plochou super cab. Maska a bodykit odkazují na Ford´s World Rally Championship. Výbava zahrnuje mimo jiné 20palcová kola OZ. Vůz jsme si vyzkoušeli ve městě, mimo město a také na polních cestách rozlehlých maďarských zemědělských pozemků.

Ranger Wolftrak

Práce v terénu a skvělé vlastnosti pro off-road. Edice Wolftrak je vybavena trubkovými rámy na ložné ploše, aby se k nim daly fixovat různé typy nákladů. 17palcová černá kola s terénními pneumatikami dostanou auto do neuvěřitelných stoupání, jak jsme se přesvědčili na lesní trase vedoucí hlubokými úvozy a dočasně vyschlým korytem řeky.

Ranger Stormtrak

Tato edice je určená k milovníkům dobrodružství se speciálním designem rámu nákladového prostoru, speciální barvou a elektrickou roletou nákladového prostoru s přepážkou. Vůz jsme vyzkoušeli na uměle vybudované dráze s hlubokým brodem, lavicemi a zrcadly, ve kterých se můžete podívat, jak velké nájezdové a přejezdové úhly Ranger zvládá.

Ranger Raptor Special Edition

Vrcholná edice nabízí jako jediná místo listových pružin víceprvkovou zadní nápravu s vinutými pružinami a závodními tlumiči Fox. Elektronika umožňuje zvolit až šest terénních módů. Vůz je znatelně pohodlnější na silnici než modely s listovými pružinami vzadu. Nabízí však jen poloviční nosnost. O vynikajících jízdních schopnostech ve vysokých rychlostech na nezpevněném povrchu jsme se přesvědčili na motokrosové trati.

Bílý vůz: Ranger MS-RT, 2.0 diesel EcoBlue Bi-turbo, 213 k, 500 Nm, nosnost 1110 kg, bržděný přívěs 3500 kg

Šedý vůz: Ranger Wolftrak 2.0 diesel EcoBlue, 170 k, 420 Nm, nosnost 1179 kg, bržděný přívěs 3500 kg

Červený vůz: Ranger Stormtrak 2.0 diesel EcoBlue Bi-turbo, 213 k, 500 Nm, nosnost 1024 kg, bržděný přívěs 3500 kg

Modrý vůz: Ranger Raptor Special Edition 2.0 diesel EcoBlue Bi-turbo, 213 k, 500 Nm, nosnost 545 kg, bržděný přívěs 2500 kg

Text a foto: Luděk Kortus