Ford Focus exceluje hlavně v kombíku

22.05.2020
Ve skladových zásobách dealerů značky Ford převládají kombíky nad hatchbacky. Není se co divit. Po kombíku je větší poptávka, protože v současné době patří k tomu nejlepšímu, co lze s velkým kufrem pořídit v nižší střední třídě.

Ford Focus 4. generace jezdí na našich silnicích od roku 2018, takže není úplně žhavou novinkou. V poslední generaci značně narostl. Hatchback má tabulkový objem zavazadlového prostoru 392 litrů a kombi 635 litrů. Šířku mezi podběhy v kufru má 115 cm. V těchto dvou hodnotách patří ke špičce mezi kompaktními kombíky. K nejlepším ve třídě patří i jízdní vlastnosti. A to bez ohledu na to, zda se jedná o sportovní nebo civilní verzi. Dokazuje to i titul auto roku 2019 v ČR. Rozdíl mezi kombíkem a hatchbackem je 30 000 korun. Pro lepší orientaci v nabídce uvádíme typické kombinace motorů a výbav dostupných na našem webu.

Focus 1.0 Ecoboost 74/92 kW Trend/Trend Edition/Trend Edition Plus

Litrový tříválec je vhodný do města a příměstské dojíždění. Potěší dobrou spotřebou a překvapí nečekanou dynamikou. Odstupňované uživatelské výbavy Trend pokrývají různé potřeby od firemních flotil až po rodinné vozy. V nejnižší výbavě je rádio s barevným displejem a bluetooth handsfree, ocelová kola a volant potažený kůží. V další výbavě následuje již dotykový displej, sportovně tvarovaná sedadla a například loketní opěrka s velkou úložnou schránkou nebo 16“ litá kola. Třetí výbava přidává mimo jiné parkovací senzory a lepší multimediální systém.

 

Focus kombi 1.5 EcoBoost 110 kW Titanium

Benzínový tříválec o objemu jeden a půl litru si majitelé pochvalují především kvůli silnému zátahu v širokém spektru otáček. Pružný motor umí v režimu nízkých otáček nabídnout reálnou spotřebu kolem 7 litrů. Výbava Titanium je určena pro ty, které upřednostňují eleganci a komfort. Obsahuje mimo jiné bezklíčový vstup a start, LED zadní svítilny nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci. Vůz zdobí chromová přední maska a lišta kolem oken.

 

Focus kombi 1.5 EcoBoost 110 kW ST-Line

Jedenapůlitrový přeplňovaný benzínový motor ukáže každému, kdo se nebojí přišlápnout plyn, také svojí sportovní stránku. Ve vysokých otáčkách si přímo libuje, nejlépe v jízdním režimu Sport. Kombík díky víceprvkové zadní nápravě perfektně drží stopu. Zadek vozu sedí na silnici jako přibitý. Výbava ST-Line je zaměřena na dynamické řidiče, tak i s ní jde tento motor dobře dohromady. Odlišuje se speciální přední maskou, nástavci prahů, zadním nárazníkem s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku. Stabilitu podporují nízkoprofilové pneumatiky na kolech 17”. Uvnitř najdete sedadla sportovního střihu, černé čalounění stropu, sportovní kožený volant a hliníkové pedály.

 

Focus 2.3 EcoBoost 206 kW ST

Chce-li někdo víc než ST-Line, pak je tu ST! Ostrý hatchback nebo kombík, který má k výkonu 280 koní vyladěný sportovní podvozek na 18“ nebo 19“ kolech. Přepínač jízdních režimů Normal, Sport a Kluzký povrch nabízí mnohem větší rozdíly v chování vozu než u „civilních“ verzí. Zábavnější výjezdy ze zatáček zprostředkuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Sportovní sedadla RECARO Performance vás u toho perfektně podrží. Zvuk je hutný a brzdy jedovaté. Jízdní vlastnosti zasluhují samá superlativa. Pokud jezdíte na půl, plynu, je z něj poslušné „civilní“ auto pro každodenní užívání s bonusem rozumné spotřeby.

 

Focus kombi 1.5 EcoBlue 88 kW Trend Edition Plus

Kdo požaduje nejnižší možnou spotřebu, pak je právě tento naftový motor pro něj ten pravý. Stejně jako u nejslabšího benzínového tříválce se nemusíte obávat, že byste se s naloženým vozem stali brzdou provozu. Výkon a točivý moment jsou dostatečné pro všechny silnice a dálnice. Motor je velmi oblíbený u fleet manažerů velkých firem. Ti, jak známo, sledují hlavně celkové náklady na pořízení a provoz vozidla. Do fleetových vozů se už méně hodí výbava Trend Edition Plus, je totiž až příliš bohatá. Nabízí mimo jiné nejvyšší verzi multimediálního systému SYNC 3 s navigací a pokročilým hlasovým ovládáním nebo tempomat.

 

Focus kombi 2.0 EcoBlue 110 kW Active

Verzi Active připravenou do lehkého terénu, inspirovanou vozy SUV poznáte podle nelakovaných spodních částí nárazníků, stříbrných ochranných dílů a vystouplých nástavců blatníků. Celý exteriér je bez chromových prvků. Vůz má 17“ speciální kola a vyšší světlou výšku. V interiéru najdete přepínač jízdních režimů Kluzký povrch a Nezpevněná cesta, který reguluje točivý moment a brzdný účinek na přední hnací nápravě. S naftovým motorem 2.0 EcoBlue budou spokojeni především dálkový jezdci. Má sílu na předjíždění a na dálnici udrží vysokou rychlost po dlouhé hodiny při nízké spotřebě.

Kompletní nabídku modelu Ford Focus si můžete prohlédnout zde.