Elektrický Volkswagen ID.3 dojede až 550 km na jedno nabití

19.11.2020
Volkswagen ID.3 je první model značky založený na modulární platformě MEB. Představuje nové, dosud nepoužité technologie ve spojení s futuristickým designem.

Výroba byla zahájena na podzim roku 2019 v supermoderní továrně v německém Cvikově.Zahájení výroby ID.3 znamená novou éru pro Volkswagen. Do roku 2028 chce uvést na trh téměř 70 elektrických modelů.

Design

Vnější design modelu ID.3 působí jednoduše a nadčasově. Má přátelský vzhled, který mu dodávají světlomety navržené tak, aby připomínal sympatickou lidskou tvář. Technická koncepce MEB s krátkými převisy a dlouhým rozvorem vytváří takový vnitřní prostor, jaký lze očekávat u vozů vyšší třídy.

 

Jednoduché ovládání

Téměř všechny funkce jsou ovládány pomocí dotykových ovládacích prvků nebo „Hello ID“, což je inteligentní hlasové ovládání. ID.LIGHT vizuálně komunikuje s cestujícími ve vozidle. Head-up displej zobrazuje barevné údaje na sklo do nečekané šíře.

 

Bohatá výbava

Dostupné možnosti sahají od adaptivních tlumičů až po dvouzónový Climatronic.

Infotainment a služby We Connect Start propojují ID.3 s okolím. Díky tomu je navigační systém vozu inteligentní a všestranně použitelný. K uvolněnější, jistější a bezpečnější jízdě přispívají asistenční systémy. Software ID.3 je navržen tak, aby umožnil zákazníkovi stahovat různé aktualizace a nové aplikace, které teprve vzniknou.

Elektrický pohon

Elektromotor pro ID.3 je nyní k dispozici s jedním výkonem 150 kW (204 k). Verze s výkonem 107 kW (146 k) bude následovat později. Pro ID.3 jsou k dispozici lithium-iontové baterie s kapacitou 58 kWh a 77 kWh. Dojezd (podle WLTP) činí celkem až 549 km. Menší baterie bude následovat později.

 

Sportovní ovladatelnost

Technická koncepce zajišťuje nízké těžiště a vyvážené rozložení zatížení náprav. Díky tomu je vůz velmi svižný a sportovní. Točivý moment elektromotoru nastupuje již od nuly a dává vozu při rozjezdu na semaforech podmanivé zrychlení.

 

Rychlé nabíjení

ID.3 lze nabíjet jak střídavým proudem (AC), tak i stejnosměrným proudem (DC) a má schopnost plného rychlého nabíjení. Špičková verze se nabije výkonem až 125 kW na 350 km za pouhých 30 minut.

Text: Luděk Kortus, foto: Volkswagen