Čtyřdveřové kupé Renault Megane

12.04.2021
Renault Megane GrandCoupé je sedan nižší střední třídy. I když se nevyznačuje vysokými výkony, je praktický, pohodlný a je v něm mnoho nových technologií. 
Tato nabídka již není platná, ale můžete se podívat na jiné vozy

Renault Megane GranCoupé je nabízen ve dvou verzích výbavy Zen a Intense. K dispozici je benzínový motor 1.3 TCe 140k a naftový 1.5 Blue DCi 115k. Oba motory mohou být spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

 

Výbava Zen

I když se jedná o nižší výbavu, nechybí jí nic, bez čeho by se nedalo na palubě žít. Vůz sám přepíná denní a noční světla kompletně vyvedena v LED technologii, pro spolujezdce a řidiče má oddělené zóny klimatizace a infotainment Easy Link se 7” dotykovým displejem. Pod volantem je místo budíků digitální přístrojový štít. Parkování usnadňují zadní senzory. Vůz je obutý na ocelových kolech 16” s ozdobnými kryty Eliptic.

 

Výbava Intens

S vyšší výbavou je Megane GradCoupé ještě příjemnějším společníkem na cesty. K dispozici je přepínač jízdních zážitků Multi-sense, multimediální systém Easy Link obsahuje také navigaci, vůz umí číst značky a automaticky přepínat dálková světla. Když odcházíte od vozu, sám se zamkne díky klíči ve tvaru karty. Startuje tlačítkem a rozjezd do kopce zjednodušuje poloautomatická ruční brzda. Vůz zdobí litá kola 16” v designu Impulse.

 

Motor z mercedesu

Přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe 140 pochází ze společného vývoje s Daimlerem, který je montuje do Mercedesů třídy A. To určitě pomůže Renaultu získat nové zákazníky. Nové Renaulty mají svůj šarm, a ještě k tomu motory “z mercedesu”. Přísné emisní normy nutí výrobce benzínových motorů používat filtry pevných částic. Naštěstí tyto filtry nebudou v budoucnu zdrojem problémů jako filtry u naftových motorů. Jsou konstruovány jako bezúdržbové po celou dobu životnosti vozu.

 

Něco za něco

Meganu se musí nechat, že má líbivé linie. Splývající střecha má evokovat vozy kupé. Odtud název GrandCoupé. Úhledně klesající střecha směrem vzad způsobuje, že vysocí lidé nemají vzadu dostatek místa nad hlavou. Musí se posunout na sedácích trochu vpřed. Zaujmout tuhle pozici jim mají umožnit opěráky položené více, než je obvyklé například u kombíků. Prostor pro kolena vzadu je pro vysoké osoby dostatečný. Dlouhány ale raději vozte vpředu.

 

Rozmazluje řidiče

Pohodlí začíná už bezklíčovým systémem a otevíráním víka kufru pohybem nohy. Pokračuje přes pohodlné sedačky vhodné na dlouhé cesty. Megan nemá přepínač jízdních režimů, ale jízdních zážitků. Můžete jich zvolit celkem pět a nastavovat tak odezvu plynového pedálu a motoru, tuhost řízení, osvětlení kabiny, masážní funkce sedadla řidiče a zvuk motoru. Nastavení zážitků nemá vliv na podvozek. Ten je dobrý i bez adaptivních tlumičů a svoje optimální naladění dokazuje při přejezdech nerovností a v ostrých zatáčkách.

 

Luděk Kortus, foto Renault