Co je to za světla? Představujeme nové SUV Hyundai Tucson
Tucsony čtvrté generace – hybridní verze, vznětové a zážehové motory včetně variant s 48 V mild-hybridním pohonem – se objevily v českých showroomech značky Hyundai na konci roku 2020. Později na jaře bude následovat plug-in hybridní verze a stupeň výbavy N Line. Výroba probíhá v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích.
Světla denního svícení
Designéři Hyundai Tucson vyvíjeli pomocí geometrických algoritmů, známých jako „parametrická dynamika“. V celém designu tohoto SUV se opakují výrazné geometrické motivy zvané „parametrické drahokamy“. Jsou viditelným stylistickým prvkem také při pohledu z profilu. Ve stejném duchu pokračují i zadní světla. Když světla denního svícení zhasnou, stanou se neviditelnou součástí mřížky chladiče. Hlavní světlomety s LED technologií jsou umístěny v náraznících a integrují v sobě mlhovky i přisvěcování do zatáčky.
Čistý design interiéru
Interiéru dominují dvě ozdobné stříbrné lišty ve tvaru inspirovaném vodopády sahají od středového panelu až do zadních dveří a ladí s vrstvenými materiály povrchů v neutrálních odstínech. Odvážným krokem je snížení polohy displeje přístrojového panelu a odstranění jeho krytu. Výsledkem je čistý vzhled, který umocňuje pocit otevřenosti.
Technologie a konektivita
Řidič má k dispozici digitální, kompletně konfigurovatelný 10,25“ přístrojový panel a 10,25“ displej multimediálního systému. Prostřednictvím mobilní aplikace Bluelink mohou zákazníci mimo jiné vyhledávat polohu svého vozidla, zamykat nebo odemykat na dálku jeho dveře, nebo například kontrolovat množství paliva v nádrži.
Jedinečné bezpečnostní prvky
Kamery pokrývající okolí vozidla řídí nouzové brzdění před hrozící srážkou také při odbočování vlevo na křižovatce nebo i při couvání. Prémiovou novinkou jsou širokoúhlé kamery na obou stranách vozidla v zrcátkách, které zobrazují na displeji přístrojové desky pohled dozadu podle toho, který ukazatel směru je spuštěný.
Široká nabídka motorů a převodovek
Tucson nabízí tři možnosti elektrifikovaných pohonů a dvou spalovacích motorů s výběrem čtyř převodovek a pohonu dvou nebo čtyř kol. Zákazníci si mohou zvolit také nově vyvinutou elektronicky ovládanou převodovku iMT. Jakmile řidič uvolní při jízdě konstantní rychlostí pedál plynu, dojde k odpojení motoru od převodovky a vůz přejde do režimu plachtění.
Pohon všech kol s adaptivními tlumiči
Zákazníci mají na výběr dva různé systémy odpružení s adaptivními nebo konvenčními tlumiči. S tím souvisí i možnosti nastavení komfortního, sportovního nebo ECO jízdního režimu. Pohon všech kol pak nabízí tři dodatečné terénní režimy – Mud (bláto), Sand (písek) a Snow (sníh).
Luděk Kortus, foto Hyundai