Citroen C4: Opět úplně jiný model a je ihned k dodání
Nová C4 je k dostání se třemi výkonovými variantami benzínového přeplňovaného tříválce 1.2 PureTech, se dvěma variantami naftového čtyřválce 1.5 HDI a jako čistě elektrická verze Citroen Ë-C4 s dojezdem 350 km. Konvenční motory jsou spojeny buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou s osmi stupni. Výbavových stupňů je šest.
Každý je jiný
Základní výbava nemá litá kola. Ozdobné kryty plechových sedmnáctek jsou funkční a zdařilé. K vyšším výbavám jsou dodávána osmnáctipalcová kola. C4 je možné konfigurovat ve 31 kombinacích odstínů a balíčků PackColor u exteriéru a vybírat ze 6 stylů interiéru. Proto je každý vůz na autonaklik.cz jiný.
Exteriér a interiér
Exteriér kombinuje karoserii hatchbacku s prvky SUV jako je vyšší pozice za volantem, vyšší světlá výška a ochrana spodku karoserie okolo celého vozu. V interiéru dominuje elegantní tvar displeje infotainmentu. Ovládání funkcí je zčásti dotykové a zčásti tlačítky na volantu. Klimatizace se nastavuje dotykově i pomocí fyzických ovladačů. Místo budíků je pod volantem digitální přístrojový štít s možností volby zobrazení.
Citroen Advanced Comfort
To je pro značku velmi důležitý pojem. Jeho základním prvkem jsou tlumiče s hydraulickými dorazy. Umožňují větší zdvih a při stlačení pružiny na doraz nevracejí energii nárazu zpět s takovou silou, jako běžné tlumiče. Jedná se o exkluzivní technologii Citroenu a při jejím vývoji bylo podáno 20 patentů. Funguje to opravdu dobře. Citroen skutečně lépe žehlí nerovnosti než ostatní hatchbacky. Další chloubou je pěna použitá v sedačkách se speciální 15 cm tlustou komfortní vrstvou. Ani základním sedačkám nelze nic vytknout.
Nejprodávanější motorizace 1.2 PureTech 130 (96 kW)
Se sto třiceti koňmi je motor vhodný pro všechny jízdní profily. S maximální rychlostí 208 km se nemusíte bát ani do levého pruhu německé dálnice. Ve městě je auto příjemně živé a motor zabírá pěkně odspodu. Motor má rád vysoké otáčky, a především s manuální převodovkou je s ním zábava. Automatická převodovka má sportovní režim. Pokud chcete jezdit na spotřebu, stačí změnit styl jízdy.
Pomocníci řidiče
C4 může mít až 20 asistentů, z nichž nejpokrokovější je Highway Driver Assist, což je autonomní řízení 2. stupně, kdy řidič musí sledovat provoz a mít ruce na volantu, ale vůz se sám vede v pruhu a udržuje nastavenou vzdálenost od vozidel vpředu. Adaptivní tempomat funguje až do zastavení. Vedle těchto vyspělých technologií má C4 další úplnou novinku, dokonce v rámci celé značky – vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant.
Luděk Kortus, foto Citroen